Platy og Guppy?

I mitt 64 liters kar, som kun har vært brukt som yngelkar, har jeg nå "fylt på" med 4 voksne guppyer.
Kan det legges til ytterligere 4 platyer, eller blir det for fullt da?
Har ellers 2 sebrasnegler, 4 flying fox og 4 buepansermaller.
Foreløpig er det plass, men det er jo bare å håpe at de eter opp i alle fall store deler av avkommet etterhvert
Tidligere har vi vært veldig opptatte av å redde så mange som mulig ved hjelp av fødekar, og ikke minst dette karet som er opprettet akkurat for yngel.
Nå tenker jeg at Darwin sikkert hadde et poeng med "Survival of the fittest", så jeg tenkte å legge noen flyteplanter i og la naturen gå sin gang.

Forslag på noen flyteplanter? Prøvd ceratoptetris cornuta, men den likte jeg ikke noe særlig, spesielt siden jeg har en mistanke om at det var den som kom med de hvite partiklene vi hadde ei stund.
Planten du nevner er vel uten tvil den mest egnede flyteplanten, for å skape masser av gjemmesteder for de små.

Har selv en del av denne, og kan ikke si at jeg opplever noen former for problemer med denne.
Eneste må i så tilfelle være at ansictrusyngelen syntes den smaker fortreffelig - med dertil utseende :p
Kanskje jeg skal prøve igjen da?
Vil resten av plantene få nok lys? Denne formerer seg jo ufattelig fort!
Det er jo ikke værre enn å fjerne noe av plantene, slik at de bunnlevende får noe lys

Jeg må i alle fall stadig fjerne av planten for ikke å ødelegge det under. Med fjerne, mener jeg her fôre ansictrusyngelen
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap