Frosne røde mygglarver

Hvilke fisker liker dette av disse?:

Guppy
Molly
Platy
Endlers
Tetra (pristella/kobber/lykte)
Ancistrus
Kuhlii

Mygglarver er vel sunn kost for all fisk? Hvor ofte kan de få en rute? 1 gang i uka eller oftere?

Har ennå ikke funnet det ultimate fòret som fiskene kaster seg over.

Er mine fisker mer bortskjemt enn andre? Eller mer kresne? De kommer settende, men bare smaker og spytter ut. Æsj, tenker de. Prøver å veksle mellom dette fòret som er listet opp under her.

Tropica Super Spirulina
Tropica Vegetable
Tetra Pro Vegetable
TetraMin granules
Wardly shrimp pellets
Tetra TabiMin til ancistrus og kuhlii

Det er alt for mange slags sorter å velge mellom, så jeg blir helt surrete i hodet.

Det må være noe jeg ikke har kjøpt inn, og håper på tips fra dere.

Glemte å skrive at jeg i tillegg har flakfòr i løs vekt, grønn og brun, men gir dette oftest til snegler og reker. Har også Tubifix og artemia (?) i biter.

Har kjøpt alt dette på QXL, og har rett og slett glemt hva jeg har kjøpt.

Røde myggiser(frosene, sikkert tørre og) er ikke bra for alle typer fisker.
Men av de artene som du skriver du har(omtrent)det samme som kona har i 180 L sin med selskapssuppe, og hun forer med myggiser, av og til

Jepp, du kan trygt gi disse røde mygglarver
Hadde en flott gjeng med Guppyer som spiste litt for mange mygglarver.... De døde rett og slett dagen etter. Huff, etter det har jeg bare gitt ytterst minimale mengder til guppyene.
Jeg er raus med røde mygglarver til mine fisker, jeg En gang i uka blir for snaut synes jeg, det er tross alt insekter som er naturlig for dem å spise. Ikke tabletter fra fòrboks Og her yngler det som bare det, alle ser ut til å stortrives med det. Jeg fòrer vel nesten daglig med røde mygglarver, men så har jeg hovedsaklig Corydoras i mine kar. Det går litt i perioder også, noen ganger er det kun fòrboks-mat som gis et par dager, men så følger det kanskje flere dager i strekk med røde myggis.

De som ikke får røde mygglarver så ofte er guppyene. For som Gry sier, de fiskene der eier ikke magemål, de spiser til de sprekker omtrent! Da jeg hadde guppyene sammen med Corydoras, spiste guppyene så mye at de alle hang i overflaten og gispet etterpå, med mageskinn spent som trommeskinn. De har nok gode sjanser for å spise seg ihjel, bokstavelig talt, de fiskene der. Så rasjonering er nok litt lurt med så glupske fisk.
Puttet opp i 1 terning i 3 forskjellige kar. Fiskene sloss nesten om å spise, men innen et par minutter, var eplesneglene der. De brøytet seg rydning og la seg over mygglarvene. Utrolig hva de får med seg selv om de er på den andre siden av karet. Nå er alt vekk.
Jeg gir ikke røde myggiser... Har hørt så mye rart om dem, at jeg ikke har blitt fristet til å fortsette... Jeg hadde en boks tørkede, men synes nå at fiskene er minst like ivrige når de får vanlige reker som jeg har skyllt saltet av...
Aggi
Jeg gir ikke røde myggiser... Har hørt så mye rart om dem, at jeg ikke har blitt fristet til å fortsette... Jeg hadde en boks tørkede, men synes nå at fiskene er minst like ivrige når de får vanlige reker som jeg har skyllt saltet av... :)

Du mener reker som vi spiser? Kutter du opp en i småbiter eller legger du hele reka oppe i karet? Fjernet skallet, regner jeg med.
Men saltet trekker jo inn i selve reken vil jeg tro? Om man kjøper dem den dagen de er fisket holder det vel å skylle dem for da er det ikke stort de har rukket å trekke, men jeg hadde nok ikke tort å fore coryer med det uansett. Andre fisk tåler jo salt i moderate mengder, så da går det vel greit.
En saltvannsreke har ett saltinnhold på ca 2,5% i seg. Enkelte koker rekene i ramsalt vann, og øker derfor saltinnholdet ganske markant.

De beste rekene er etter min mening de frossne en kjøper på Rema for 19.- kroner kiloet. Ikke for salte, ikke for mye rask, og en passe størrelse til det meste.

Jeg vanner gjerne ut rekene i en halvtime før fôring, og det ha aldri medført problemer for meg
Også ferskvannsfisk har ett vist saltinnhold i seg, og eter skapninger med ett vist saltinnhold i naturen
Salt er noe en finner i svært mange næringsforbindelser - helt naturlig
Jeg fjerner skallet, skyller den godt, og så river jeg den opp i biter som er så små at fiskene klarer å gape over... Rogna er enda mer populær, men å få bort saltet fra rekerogn er litt vanskeligere... mulig man kan sile den i tesil...
Aggi
mulig man kan sile den i tesil... :)
La rogna ligge i ett glass vann eller noe, og hell den i nettopp en tesil. Så er den klar til snadder
Hos meg er det værre å få ut føttene til de hersens rekene, og disse blir skjelden spist. Tror ikke de er helt lettfordøyelige heller, blir noe annet enn lammelår
Få ut føttene??? Skreller du ikke rekene da? Føttene detter jo av med en gang.
Gry

Skrelle de får de gjøre selv, makan på hvor luksus fiskene kan få det :P
Frank Angell
Hos meg er det værre å få ut føttene til de hersens rekene, og disse blir skjelden spist. Tror ikke de er helt lettfordøyelige heller, blir noe annet enn lammelår :D

Omtrent så fordøyelige som spareribs spist med ribba på ;P
Gry

Hos meg er det alltid ett par føtter som blir sittende fast i egg-posen

Selvsagt skreller jeg rekene, innmaten er til meg og katta, rogn til fiskene
Frank Angell
[QUOTE=Gry]Få ut føttene??? Skreller du ikke rekene da? Føttene detter jo av med en gang.

Hos meg er det alltid ett par føtter som blir sittende fast i egg-posen

Selvsagt skreller jeg rekene, innmaten er til meg og katta, rogn til fiskene Å, i rognen ja, ja da er jeg med. Begynte å lure på om du hadde problemer med å få løsnet bena fra selve reka *ler*.
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Bruun
Reklame for plussmedlemskap