Kampfisk- Mc, Donalds

Heiia, Jeg trenger pittegrann hjelp her:
Jeg skal kjøpe en kampfisk., P.s Den skal hete Mc, Donalds.
Men jeg har sittet og lest i mange timer om kampfisk, har lyst til å vite mest mulig før jeg kjøper noe.
Men Hva skal jeg fore den med? Jeg vet den skal få sånne flak.
Men fisker skal jo ha et ganske godt varierte måltider. Jeg har tenkt på noe mygglarver som jeg har lest om. Men er det noe bllig og effektivt som kan variere kostholdet? Jeg vil jo at fisken min skal ha det bra.
Kos Charlotte....
Inaktiv bruker
Jeg ville matet den med flakfor, vanlig flakfor. Røde mygglarver skal heller ikke være noe problem. Tror foresten også at det skal være bra for fargene.
for den som vanlig fisk, en gang om dagen.

Husk! Når du skal fukle med mygglarver bruker du pinsett eller hansker av noe slag. Her på forumet har det vist seg at noen av brukerene har får alergiske reaksjoner av å ta rett på røde mygglarver.
Når jeg tokk på det fikk jeg en hevelse i hele ansiktet som gikk over etter en stund, bare som skrekkens eksempel
kh92no
for den som vanlig fisk, en gang om dagen.

Man kan jo mate 2 ganger om dagen.
Jeg fòrer min Kampfisk (og alle de andre fiskene) morgen og kveld.
Inaktiv bruker
Malin.P
[QUOTE=kh92no]for den som vanlig fisk, en gang om dagen.

Man kan jo mate 2 ganger om dagen.
Jeg fòrer min Kampfisk (og alle de andre fiskene) morgen og kveld.

Du kan godt mate to ganger om dagen hvis du vil, men da vil det bli mer jobb med vannbytte osv.
Her blir det mye forskjellig info, men min mening er at kun yngel bør fóres så ofte som 2 ganger om dagen... Voksne fisker kan fint få annenhver dag
Grunnen er at man helst bør unngå for mye matrester og overfóring i karet..
Hvor stort kar skal den være i ?
Siter
kh92no
Jeg ville matet den med flakfor, vanlig flakfor. Røde mygglarver skal heller ikke være noe problem. Tror foresten også at det skal være bra for fargene. for den som vanlig fisk, en gang om dagen. Husk! Når du skal fukle med mygglarver bruker du pinsett eller hansker av noe slag. Her på forumet har det vist seg at noen av brukerene har får alergiske reaksjoner av å ta rett på røde mygglarver. Når jeg tokk på det fikk jeg en hevelse i hele ansiktet som gikk over etter en stund, bare som skrekkens eksempel :)

HeHe... Det med ansiktet hører ikke nydelig ut, takk for tipset
Aggi
Her blir det mye forskjellig info, men min mening er at kun yngel bør fóres så ofte som 2 ganger om dagen... Voksne fisker kan fint få annenhver dag :) Grunnen er at man helst bør unngå for mye matrester og overfóring i karet.. Hvor stort kar skal den være i ?

Ikke så veldig stort, men nok til at den skal trives, jeg har lest mye om kampfisker og tror jeg bare mater den en gang om dagen. Har også lest at når man reiser på ferie må man ikke hive masse mat oppi til dem. De klarer å holde seg uten mat 1- 2 uker. Ikke det at jeg skal holde på slik. HeHe... Takk for tipset
Inaktiv bruker
Charlotte Rivera
[QUOTE=Aggi]Her blir det mye forskjellig info, men min mening er at kun yngel bør fóres så ofte som 2 ganger om dagen... Voksne fisker kan fint få annenhver dag :) Grunnen er at man helst bør unngå for mye matrester og overfóring i karet.. Hvor stort kar skal den være i ?

Ikke så veldig stort, men nok til at den skal trives, jeg har lest mye om kampfisker og tror jeg bare mater den en gang om dagen. Har også lest at når man reiser på ferie må man ikke hive masse mat oppi til dem. De klarer å holde seg uten mat 1- 2 uker. Ikke det at jeg skal holde på slik. HeHe... Takk for tipset

de fleste fisker kan klare seg uten mat i opptil 14 dager
kh92no
[QUOTE=Charlotte Rivera][QUOTE=Aggi]Her blir det mye forskjellig info, men min mening er at kun yngel bør fóres så ofte som 2 ganger om dagen... Voksne fisker kan fint få annenhver dag :) Grunnen er at man helst bør unngå for mye matrester og overfóring i karet.. Hvor stort kar skal den være i ?

Ok... Det var bare en tanke
kh92no
[QUOTE=Charlotte Rivera][QUOTE=Aggi]Her blir det mye forskjellig info, men min mening er at kun yngel bør fóres så ofte som 2 ganger om dagen... Voksne fisker kan fint få annenhver dag :) Grunnen er at man helst bør unngå for mye matrester og overfóring i karet.. Hvor stort kar skal den være i ?

Hvilken type kampfisk er det som du har tenkt deg og få deg ?

Jeg mater mine kampfisker 2-3 ganger om dagen med granulat mygglarver. oksehjerte. og flakfor som jeg bytter på. Men dem får bare mat 5 dager i uken 2 dager får dem ingenthing. Men jeg driver jo med og fete dem opp til egglegging og det går kannske litt for bra sliter litt med at alle damene er klare for lek og mennene og men ikke JEG. Bare et par om gangen er nok.
Men lykke til med kampfisken din. de er herligt og følge med kampfisken.
Inaktiv bruker
Islensk
[QUOTE=kh92no][QUOTE=Charlotte Rivera][QUOTE=Aggi]Her blir det mye forskjellig info, men min mening er at kun yngel bør fóres så ofte som 2 ganger om dagen... Voksne fisker kan fint få annenhver dag :) Grunnen er at man helst bør unngå for mye matrester og overfóring i karet.. Hvor stort kar skal den være i ?

Jeg mater mine kampfisker 2-3 ganger om dagen med granulat mygglarver. oksehjerte. og flakfor som jeg bytter på. Men dem får bare mat 5 dager i uken 2 dager får dem ingenthing. Men jeg driver jo med og fete dem opp til egglegging og det går kannske litt for bra sliter litt med at alle damene er klare for lek og mennene og men ikke JEG. Bare et par om gangen er nok.
3 ganger om dagen bli litt mye... Og fete dem opp for eggleging er heller ikke vitsi
kh92no
Og fete dem opp for eggleging er heller ikke vitsi

Hva vet du om det? :P
Har du hatt oppdrett på Kampfisk?
Inaktiv bruker
Malin.P
[QUOTE=kh92no]Og fete dem opp for eggleging er heller ikke vitsi

for fisken som vanlig. overforing gjør bare fisken fet, dårligere kondisjon, og kvaliteten på yngelen kan i visse tilfeller være elendig.

Noe som er bra og fore med i denne perioden (parring og bære på egg) er super Red flakfor som forsterker imun-forsvaret på fisken

og ja, jeg har vært borti kampfisk oppdrett
Min kampfisk
Islensk
[QUOTE=kh92no][QUOTE=Charlotte Rivera][QUOTE=Aggi]Her blir det mye forskjellig info, men min mening er at kun yngel bør fóres så ofte som 2 ganger om dagen... Voksne fisker kan fint få annenhver dag :) Grunnen er at man helst bør unngå for mye matrester og overfóring i karet.. Hvor stort kar skal den være i ?

Høres ut som du feter dem opp ja
Jeg skal ha enn sånnen med silkehale. Heter de ikkke siamesere? Jo jeg tror det. Takk for tipset. Gleder meg til å se på en egen fisk. P.s jeg får jo ikke ha noen annet dyr uansett. God natt"D Kos Charlotte
Tips:
Det er ikke nødvendig å sitere hele innlegg.
Siter det som er vesentlig for din kommentar. Tråden blir fort like lang som mjøsa om alle skal sitere hverandres sitater som er sitert i sitatet flere ganger
Inaktiv bruker
Frank Angell
Tips: Det er ikke nødvendig å sitere [I]hele[/I] innlegg. Siter det som er [I]vesentlig[/I] for din kommentar.[B] Tråden blir fort like lang som mjøsa om alle skal sitere hverandres sitater som er sitert i sitatet flere ganger ;)

hehe
kh92no
[QUOTE=Islensk][QUOTE=kh92no][QUOTE=Charlotte Rivera][QUOTE=Aggi]Her blir det mye forskjellig info, men min mening er at kun yngel bør fóres så ofte som 2 ganger om dagen... Voksne fisker kan fint få annenhver dag :) Grunnen er at man helst bør unngå for mye matrester og overfóring i karet.. Hvor stort kar skal den være i ?

3 ganger om dagen bli litt mye... Og fete dem opp for eggleging er heller ikke vitsi

Vel de er jo gjørt med hensykt og det går jo glimrandi bra så de må jo være noe i det.....
Ok!
kh92no
[QUOTE=Malin.P][QUOTE=kh92no]Og fete dem opp for eggleging er heller ikke vitsi

for fisken som vanlig. overforing gjør bare fisken fet, dårligere kondisjon, og kvaliteten på yngelen kan i visse tilfeller være elendig.

Noe som er bra og fore med i denne perioden (parring og bære på egg) er super Red flakfor som forsterker imun-forsvaret på fisken

og ja, jeg har vært borti kampfisk oppdrett

Takk, for det med rød flakfor det var noe sånn jeg ville ha svar på
kh92no
[QUOTE=Frank Angell]Tips: Det er ikke nødvendig å sitere [I]hele[/I] innlegg. Siter det som er [I]vesentlig[/I] for din kommentar.[B] Tråden blir fort like lang som mjøsa om alle skal sitere hverandres sitater som er sitert i sitatet flere ganger ;)

hehe

Åh... Tar vi bare vekk det vi ikke vil sitere da? HeHe, takk for tipset er ny her sjønner du
Frank Angell
Sortland er et høl!

Man kan også ha mye annet gøy med sitering!
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap