Finnes luftpumpe med 3 utganger?

Nå har jeg så mange små luftpumper rundt omkring at jeg blir gal? Vet det finnes luftpumper med 2 utganger (Tetratec), men er det et annet slag som har 3 eller ennå flere utganger?

Noen som vet?
Såvidt jeg vet, finnes det i alle fall ikke membrandrevne pumper med mer enn to utganger.

Men det er jo ikke noe stort problem å dele en utgang på en krafig pumpe til flere brusesteiner. Det finnes en rekke ulike fordelere til varierende antall småpenger

Jeg må nesten spørre; hvorfor har du så stort behov for lufting av vannet?
Du kan jo f.eks. kjøpe en 4veis skjøt til 3kr...:p
Jeg bruker de i småkarene ( 20 l) til forskjellige eplesnegler og reker. Vet ikke hvorfor. Bare føler liksom at det er ok for dem (og meg, spesielt). Egentlig er det sikkert ikke behov for dem. Har jo innvendig filterpumpe i alle kar.

Egoisten i meg liker å se disse små boblene. Regulerer så det er bare "sakte oppadgående" luftbobler.
Odd Espen
Du kan jo f.eks. kjøpe en [URLBLOCK1]til 3kr...:p


Jøss, naturligvis. Det blir jo mangfoldige kroner rimeligere. Har ikke en gang tenkt så langt. Flott.
Husk at en slik passiv forgreining ikke tar hensyn til hvor det er størst motstand for lufta. Lufta er som meg, og tar den letteste veien
Ett slikt kryss, eller en T for den del, vil ofte resultere i at stort sett all lufta går til en stein... Dette kan reguleres med lengde på slanger, størrelse på brusesteiner, dypdeplassering etc. Jeg syntes det er ett jæ... slit å få dette til, og når man har fått det til, går det tre dager før en stein tetter seg og ødelegger hele justeringa

Denne saken er alltids 47 spenn dyrere, men her kan man koble til 5 utganger, samt regulere alle individuelt med kraner.
Finnes forøvrig med 3 og 4 utganger også

[External Image]
Frank Angell
[URLBLOCK1] saken er alltids 47 spenn dyrere, men her kan man koble til 5 utganger, samt regulere alle individuelt med kraner. Finnes forøvrig med 3 og 4 utganger også :)


Ah! Det var den jeg leita etter, men kunne ikke finne den. Noe som ikke var så rart, da jeg lette i feil butikk... Hehehe!
Ja, kanskje jeg bestiller den. Holder på akkurat nå med å legge inn en bestilling hos Tropefisk.

Men er det noen fare i å ha en slik liten brusestein i karene? Det er helst på dagtid de står og bobler litt.
blackmolly
Ja, kanskje jeg bestiller den. Holder på akkurat nå med å legge inn en bestilling hos Tropefisk. Men er det noen fare i å ha en slik liten brusestein i karene? Det er helst på dagtid de står og bobler litt.


Den der sitter jo ikke så bra på akvariumet men denne har liker jeg bedre dersom man kan jo forlenge den etter hva mange man trenger

Vist jeg husker rigtig da kjøpte jeg den hos tropefisk og den andre som jeg har kjøpte jeg på den nye akvariumbutikken i stavanger, forus
blackmolly
Men er det noen fare i å ha en slik liten brusestein i karene? Det er helst på dagtid de står og bobler litt.
Det er ingen fare ut over hørselsskader, med bruk av luftepumper :p
Men det er alltids på natta at det er størst behov for ekstra lufting av vannet, da alle organismene da produserer Co2, mens plantene på dagtid produserer O2
Frank Angell
[QUOTE=blackmolly]Men er det noen fare i å ha en slik liten brusestein i karene? Det er helst på dagtid de står og bobler litt.
Det er ingen fare ut over hørselsskader, med bruk av luftepumper :p
Men det er alltids på natta at det er størst behov for ekstra lufting av vannet, da alle organismene da produserer Co2, mens plantene på dagtid produserer O2

Synes faktisk ikke de bråker så ille. Har brettet sammen håndklær og lagt pumpene på. Jeg skal begynne å ha de på om natta fra nå av.
Tilfeldig bekjentskap
© Kjell Begby
Reklame for plussmedlemskap