Merkelig akvariedrøm

Jeg er ganske kjent blandt vennene mine for å drømme veldig rart, og spesielt i det siste har mine drømmer vært litt FOR rare. Den drømmen jeg hadde i natt tenkte jeg kunne dele med dere, siden den handlet om akvarier. OK...
Det begynte med at jeg gikk forbi datarommet hjemme. Så så jeg at mamma drev og satte opp et akvariet, rett ved pcen, men jeg brydde meg ikke så jeg bare fortsatt å gå forbi. Jeg kom tilbake igjen og der ser jeg plutselig 40 cm lange guppyer svømme rundt i karet. Jeg finner mamma og spør hvorfor hun setter inn fisk den dagen hun setter opp karet. Hun svarte med at de skulle fungere som innkjøringsfisk for noe annet som skulle oppi der etterpå. Jeg blir jo helt frustrert, fordi det var ca 20 stk av de 40 cm lange guppyer, og jeg kunne ikke forstå hvordan hun kunne få plass til noe mer oppi der nå!

Så plutselig hiver hun oppi masse klovnefisk og andre korallfisker sammen med guppyene! Jeg blir jo så forbanna på henne for at hun faktisk blander saltvanns- og ferskvannsfisk. Så spør jeg om det er saltvann eller ferskvann som er i karet. Så ser hun skikkelig rart på meg, akkurat som om jeg har stilt det dummeste spørsmål ever og sier: Det er jo selvfølgelig saltvann, jeg skal jo ha en babyhval oppi der.

Hun hadde visst kjøpt en babyhval for 2000 kr på tivoli på nordpolen og hun mente det var et skikkelig kupp! Jeg kan ikke tro det hun sier og tenker på hvor stort akvarium man må ha for å ha en hval. Så spør jeg hvor mange liter akvariet er og hun svarer 400 liter. Av en eller annen merkelig grunn sier jeg: Ok, det holder nok.

Det neste som skjer er at hun skal velge en bakgrunn, og selv om jeg er helt forskrekket over at det skal leve en hval i det akvariet er jeg likeglad og hjelper henne med bakgrunnen. Vi valgte tilslutt en bakgrunn med bilde av en bølge og masse klovnefisk, som var helt tilfeldigvis plassert rundt på bildet. Det var også bilder av en sjiraff og en løve på bakgrunnen, som vi mente så litt kult ut. Weirdo!

Jeg blir meg selv igjen og spør om hun har testet vannet. Hun ser rart på meg igjen og klistrer på bakgrunnen. Jeg løper til rommet mitt og begynner å lete etter en nitrittest som jeg ikke finner. Jeg løper tilbake til datarommet og der ser jeg mamma sitte i akvariet med en hummer på hodet og smiler.

Jeg våkner, og det første jeg gjør er å riste på hodet og le. Jeg tror ikke jeg har drømt noe så ekstremt som dette.
For en rar drøm!
For en rar drøm du har?
Og jeg som synes at jeg har rare drømmer...
Jeg drømmer som regel at fiskene begynner å fly rundt i stua.. De første gangene jeg drømte dette (da jeg var liten) hadde jeg helt panikk, og prøvde å håve dem inn igjen til akvariumet... Her om natten drømte jeg noe av det samme, og da tenkte jeg i drømmen at jaja dette har jo skjedd før, så de klarer seg sikkert bra... De vet vel selv når de trenger p komme oppi vann igjen....
Haha, for en drøm

Jeg drømte i natt at det var tomt for sand i akvariet (vet ikke hvorfor det var tomt), det eneste som var igjen på bunnen var noe stein. Og plutselig så vi en fisk som vi hadde kjøpt for leeenge siden. Da vi kjøpte den var den vel ca. 6-7 cm. Men da vi fant den var den sikkert 25 cm, og veldig tjukk! Fisken var en gul elektrisk ål med en lilla prikk på ryggen. Også våkna jeg :P

For en fantasi man egentlig har :P
En elektrisk gul ål på 25 cm, men en lilla prikk. Haha :P
Ha-ha. Ja enten så har du en kaotisk hverdag eller så har du bare fått litersyken du også. Skulle tro et sånne drømmer er et sikkert symtom :-}

Det kjipeste er hvis jeg drømmer at jeg endelig har fått tak i drømmefiskene, og de yngler og alt er helt herlig.
Også våkner man.
Da vi var i Sverige drømte jeg at alle fiskene mine var døde unntatt den ene mollyen min.. Eller jeg så ikke noe annet enn den.. Den var skikkelig tynn også hadde den sånne svarte flekker på kroppen.. Heldigvis var alt bra når jeg kom hjem i går..
Drømte rar drøm i natt igjen. Denne gangen hadde neontetraene fått masse yngel, så jeg gledet meg til å skrive på forumet at jeg hadde greid å få yngel på neontetraer! I samme slengen hadde ancistrus-hunnen min fått barn helt på egen hånd. Altså uten hannen. Barna hennes var litt deformerte da, og så ut som krokodiller med rød øyne.
I natt hadde jeg ikke bare en akvariedrøm, men en forumdrøm! Merkelige greier, altså...

Og hva skjer når man drømmer om folk man ikke har sett? Jo man tilegner dem en egenskap og et useende tatt fra den merkeligste fantasi...

Jeg må bare skrive ned dette her før jeg glemmer det...

Vi var flere folk fra forumet ved et fjellvann...

Frank Angell (som forøvrig lignet "sinus" i "Elias og kongeskipet") skulle fóre fiskene i dette fjellvannet, fordi det visstnok var noe galt med fiskene i dette vannet... Han fóret dem med polkagriser!

Black Molly satt med vannet, og prøvde å lese formasjonene som sjøstjernene laget (tenk sjøstjerner i et fjellvann, da...).

Jeg og SoVe hadde med oss en masse plastkar, aner ikke hva vi skulle med dem...

Plutselig eksploderte noen av polkagrisene da de traff vannet, og all slags fisk begynte å flyte rundt... Frank fikk fingrene avkappet i eksplosjonen, men sa at dette var da ingenting, det er bare å sette på noen blåsvamper, så ordner det seg...

Eksplosjonen kom visst av at nitrat verdiene i vannet var så høye at de reagerte med sukkeret i polkagrisene...

Jeg og SoVe løp langs vannkanten og prøvde å samle inn svimeslått fisk, og puttet dem i plastkarene. Det var ikke lett å sortere fiskene, og diskusjonen gikk om hvilken fisk som skulle puttes i hvilket kar, og selvfølgelig var alle karene for små...

Mona kom løpende og sa hun ville se om det var sjeldne coydoras i vannet....

(Vann)vittig drøm, hva?
hehe må si jeg er imponert over fantasiene i drømme her
Jeg flirer av den drømmen ennå
Den var morsom, Aggi =-)
I helgen drømte jeg at samboer og jeg flyttet til Østersund. Jeg var mest glad over å komme til en storby med dyrebutikker. Vi tok oss en tur på cafè for å bli litt kjent, og der hadde de et veggakvarium med noen nydelige kullsvarte fisker. Finnene var som blonder; Hanner med lyseblå og hunner hadde rosa blondefinner. Veldig praktisk.
Så, i stedet for å lytte til det samboer snakket om så satt jeg og stirret på akvariene i en dyrebutikk på den andre siden av gata, gjennom kikkert! Kjempespennende å se på alle de flotte fiskene de har i Sverige, altså.
Han ble lei og dro hjem, mens jeg måtte i butikken og kjøpe fisk først, med dårlig samvittighet. Og problemet var at jeg ikke visste hvor vi bodde, og han hadde tatt feil mobil med seg.
Da jeg våknet så hadde jeg en sterk følelse av at jeg skulle prioritere samboer (før fisk) en stund fremover. Heldigvis lo han og sa at det ikke var no problem
*ler*
Du får degge litt med ham også... Han kan jo også trøste seg med at det ikke var mannfolk(med blonder) du drev og så på med kikkert....
I natt drømte jeg at plantene i det åpne karet vokste utover alle bredder... Leiligheten ble til en stor og fuktig jungel, med pinnedyr og fugler som satt i "buskene"... Jeg måtte bruke hekkesaks for å komme meg fram, og på kjøkkenet vokste det mango og bananer... Og så hadde jeg små Lemur-aper som drev og klatret i gardinene...
Aggi
Mona kom løpende og sa hun ville se om det var sjeldne coydoras i vannet.... (Vann)vittig drøm, hva?


He-he!

Jeg har av og til merkelige akvariedrømmer jeg også, men har ingen "ferske" i hukommelsen.
Men jeg husker en drøm, og i den drømmen dreide seg om jeg hadde egentlig en masse digre akvarier, bare at jeg ikke husket hvor jeg hadde dem hjemme... (som om et diiiigert akvarie har lett for å stikke seg vekk...)
Så åpnet jeg en dobbel garderobeskapdør, og hele skapet var fyllt av et diigert akvarie. "Åh, var det her det var" liksom. Og så måtte jeg jo sjekke at fiskene levde, for de hadde jo ikke fått noe mat på God knows how long, siden jeg hadde glemt hvor jeg hadde det akvariet...
Jeg bekymret meg også fælt over de akvariene jeg visste jeg hadde et sted, men ikke kunne finne i drømmen...*knis*
Hehehe, morsomt å høre om andres akvariedrommer... Jeg pleide alltid å drømme sånn når jeg hadde kaniner, at jeg glemte å fóre dem på ukesvis... :S
Og jeg drømte sånne drømmer om ungene når jeg brukte litt tid til meg selv.
Dårlig samvittighet?
For et par dager siden leste jeg en tråd her om å spare penger, til fisk f.eks. Og så fikk jeg DEN gode ideèn om natta:
Jeg drømte at jeg stod i ei gågate (på Nordre i Trondheim) og det var mye folk der. Jeg stod der og holdt et akvarie i hendene, halvmeter langt og kanskje 15 cm dypt. Hør her: På komando så gjorde ciklidene kunster, slik som delfiner gjør i basseng. Jeg fikk de til å ta salto, svømme på likt rundt i karet for så å hoppe synkront, og en hoppet opp og tok ei reke (?) som hang fra munnen min. Og folk klappet og kastet mynter. Genialt hva? Tror jeg må begynne å trene dem i det små.
Hva blir det neste? Tror jeg legger meg snart for å drømme en ny drøm.
Så utrolig morsomt!
Mange av de drømmene dere har hatt, har jeg hatt SVÆRT like!
- Jeg har drømt at fiskene begynte å fly omkring på stua. Særlig SAE'ene var noen luftens akrobater.
- Sanda forsvinner på mystisk vis i akvariet. Den brukes liksom opp!
- Jeg leter etter noe, som Mona. Jeg går til stadighet og leter etter en hund som jeg vet jeg har, men ikke husker hvordan ser ut eller noe. Noen ganger dukker det plutselig opp en hund i drømmen min uten at jeg har lett, og da tenker jeg "Ja, for søtten, HUNDEN, den hadde jeg helt glemt at jeg hadde". Får dårlig samvittighet for at jeg hadde glemt den... (Jeg HAR ikke hund, men jeg ønsker meg veldig...)
- Og så har jeg begynt å drømme at jeg sitter på Akvaforum... og familien maser, men hører ingen ting, jeg bare skriver og skriver...
Eh... jeg tror jeg må gå og gjøre noe annet jeg, nå!
Gulli
- Og så har jeg begynt å drømme at jeg sitter på Akvaforum... og familien maser, men hører ingen ting, jeg bare skriver og skriver... Eh... jeg tror jeg må gå og gjøre noe annet jeg, nå! ;)


Hehehe.
Jeg har også hatt noen komiske datadrømmer... Da jeg gikk på et Desktop publishing-kurs..
Drømte at hele klassen var inni word. Vi drev og gikk på tekstlinjene... -Plutselig får jeg et innfall, og sier til resten av klassen: -Nei, vi må ha et annet tekstformat, disse bokstavtypene var så ujevne å gå på...

Hvis noen har vært borti Adobe Photoshop, så vet man at et bilde kan ligge i flere lag. En gang drømte jeg at jeg sa til klassen at vi måtte fjerne noen lag, for det ble så varmt med så mange som vi hadde...
Ny drøm (mareritt):
Jeg hadde fylt opp det nye karet på 375 liter og var ganske fornøyd med resultatet, men det var familie og venner der som ikke var noe interessert og det irriterte meg. Ikke EN kommentar om hvor bra dette ble.
Så hører jeg noen merkelige lyder. Sjekker karet og ser at langs varmekolben er glasset blitt innhult og holder på å sprekke opp. HJELP!
Pannikk :-O Når som helst kom karet til å bryte sammen.
Men de andre som var der bare fortsatte med sitt og jeg fikk en sterk følelse av at dette var KUN mitt problem, så dette fikk jeg ordne opp i selv.
Voknet da.
Æsj. Litersyken ga seg for en stund, men nå er det bra igjen
Tilfeldig bekjentskap
© Jenny Antonsen
Reklame for plussmedlemskap