Hvilken Corydoras?

Inaktiv bruker
Jeg har tenkt å kjøpe en Corydoras eller hva de no heter, men jeg vet ikke hvilken type Corydoras jeg bør kjøpe
Synes du skal lese litt tråder om Corydoras, søke litt på internett etter gode artikler på Corydoras før du går til det steget å ta de inn i akvariet. Du finner mange bilder du kan titte på før du tar et endelig valg.

Inaktiv bruker
ok, jeg vil helst ha noen lette eller ganske lette, de bør vere litt søte og ikke så veldig små
Anbefaler Paleatus dersom du ikke har hatt Coryer før. De er enkle å få i lek, og ynglene er sterke og robuste.

Dersom du vil betale litt mer for coryene, er en av mine favoritter Sterbai, men de er ganske dyre og heller ikke tilgjengelig i alle butikker enda.

Inaktiv bruker
Går Corydoras fisker bra i lag med Diskuser?
Coryer plager absolutt ingen fisk, og jeg tror ikke Discus vil gjøre coryene noe heller. Hvilke vannverdier Discus skal ha, vet jeg ikke, og det er jo en forutsetning at de skal ha samme verdier for om de kan være i samme kar eller ikke.:0)
Diskus og Coryer foretrekker stort sett samme vannverdier (Ph\ Gh), men det er når temperaturen kommer inn i bildet at mange coryer får en tung hverdag.

Selv hadde jeg C. metaee sammen med mine diskus, og mistet kun en av ti metaeer på ett godt år. Denne døde forøvrig den første uka, og det var neppe relatert til forholdene.
Tempen jeg hadde i karet med mine diskus var på 29`C. Denne kunne vært høyere, men jeg turte ikke på grunn av nettopp coryene.
Sterbai takler høye temperaturer veldig godt, så da er jo det et alternativ :0)
Inaktiv bruker
Hvilken algeetere går bra i lag med Diskus?
kinesisk algeeter...... nei, for guds skyld ikke prøv det
Øyvind Løkke Vie
Hvilken algeetere går bra i lag med Diskus?
Ansictrus funker greit Men de foretrekker som det meste annet det lettvindte diskusfôret, og eter ikke allverden av alger da
Inaktiv bruker
Jeg har en boks med algeetertabelleter som jeg gir Ancistrusene og Gibbisepsen min hver tredje dag
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap