Noen forslag til hvordan jeg kan innrede akvariet?

Er blitt litt lei åssen akvariet ser ut nå. Noen forslag til hvordan jeg kan innrede akvariet ?

Legger ved bilde
planter ser alltid best ut i klynger, syns du bør flytte de største plantene sammen i venstre hjørne, og hive ut slottet.

kjøp noen lavtvoksende planter som kan dekke forgrunnen kanskje?
Her er noen generelle tips til forandring.. Behøver ikke å bli så dyrt

Vekk med all plastikk.
Male bakgrunnsglasset på utsiden, svart eller blått.
Gruppere plantene.
Skaffe flere sorter planter..
Hente gråstein fra naturen..
Hei Kristin.

Akvariet ditt ser rent og friskt ut. Du tar sikkert godt vare på det.
Akvariet skal du innrede slik du liker det. Vi liker forskjellig, og bra er det. Ellers ble det kjedelig.
Men siden du spør, så ville jeg om dette var mitt, gjort disse endringene;

1.Sette på en bakgrunn eller som aggi skriver - malt denne. Dette gir mer et mer naturtro bildet av livet under vann når man ser inn i akvariet.
2.Fjernet alle "pyntegjenstander" (slottet, skjellet og noe på høyre side jeg ikke klarer se hva er utfra bildet ditt) Jeg personlig synes ikke dette er ting som er naturlig i et slikt miljø.
3. La bunnlaget skråne litt, fra forkant til bakkant. Dette gir dybde synes jeg.
4.Utvide planteutvalget ditt. Store planter bak, så mellomstore/små planter i midten. Jeg liker å ha endel åpen plass i forkanten.
Du har innebygd pumpe tror jeg, til høyre på bildet. Jeg ville dekt innsynet til denne endel - med hjelp av planter.
5.Du har en kjempeflott rot! Jeg ville ha "løftet denne opp" noe, ikke ha den helt flatt. (rotas utforming avgjør jo om dette er praktisk mulig da) Evetuellt kjøpt en rot til som står/stikker skal vi si, halvveis opp i akvariets høyde. Dette vil gi mer liv i undervannslandskapet hos deg.
6. Magneten er super å gjøre reint med. Men synes ikke den er pen å se på. Ta den ut imellom hver rengjøring.

Synes listen min ble lang her kristin. Husk at det som er viktig er at du (og fiskene dine) liker hvordan du innreder akvariet ditt!

mvh
men er det bare meg, eller ser det ut som akvariet står litt skeivt?
tiger alexander
men er det bare meg, eller ser det ut som akvariet står litt skeivt?
Er nok bildet som er tatt skeivt
Takk for svar Det som er på høyre side foran pumpa er et "No Fishing" skilt. Pallettene mine driver inni der.. Tror hunnen legger egg der. Det er bare bildet som er skjevt.
Kristin&fiskene
Takk for svar :) Det som er på høyre side foran pumpa er et "No Fishing" skilt. Pallettene mine driver inni der.. Tror hunnen legger egg der. Det er bare bildet som er skjevt.


Oi. Da bør du vel ikke ødelegge for dem ved å fjerne denne! Kanskje du da eventuellt klarer forsiktig løfte denne litt lengere bak i karet ditt og skjule den litt med planter?
Eller. Liker du denne, så beholder du den slik den er.

mvh
Inaktiv bruker
Ta ut ''Pynte'' ting som ikke tilhører naturen og erstatt det med setn, røtter og planter. Du vil se forskjellen!

hmm ...

1. ta ut alt av "pynt" det er ikke noe som hører hjemme i akvarium (etter min mening)
2. Bytt grus med sand
3. fiks bakgrunn , enten mal glasset , sort søppelsekk teipes bak , kjøpe noe merre fancy som en invendig bakgrunn (juwel , btn , aquarock o.s.v)
4.få masse røtter (digger røtter) masse av dem xD
5. Sett plantene i bunter , så dem sitter tett i tett
6. Dekk rund pumpen med planter
7. ha mest mulig lik stein å karet , gjerne ay steinen macher sanden litt
8 Lag naturlige grotte/huler til fisken , av stein eller røtter


det er kansje noe som kan hjelpe
jeg har fortiden veldig sansen for "planteløse" akvarier, eller kar hvor plantene ikke er så dominerende...

i det gamle hjørnekaret mitt hadde jeg funnet elvestein og limt disse sammen oppover bakrgunnen. har desverre ikke noe bilde av det da men :S
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap