Webzoo -Hva vil Kampanje tilbud si?

Hei!=D

Jeg bare kikket litt på webzoo, så var det et par utvendige pumper som virka litt intresante. Eheim Pro I 2222 Spesial og Eheim Pro I 2224 Spesial , men var litt dyre for min del, men det står kampanje tilbud på de, så derfor lurte jeg på hva det betyr?

Også koster de jo like mye! Hvorfor det? Det ene er jo "større" enn det andre... Jeg har tenkt på et ekstra utvendig filter til 180litern min, siden jeg syns det er så lite futt oppi der.:p Eller hva syns dere? Er vanlig juwel filter, som følger med juwel akvariene.

Men det egentlige spørs; Hva vil kampanje tilbud si?:p
Det er vel at filtermateriell følger med Til vanlig må vel dette kjøpes utenom.
Rett og slett billigere enn ellers i en begrenset periode. Filtrene kommer i pakker med filtermateriale, som ellers må kjøpes utenom.

Prøv en Tetra EX 1200 fra Aquamanias hvis du vil ha litt mer sirkulasjon, koster rett under tusenlappen. Har tre innvendige filter i 160-literen min, og de yter vel 1600 l/t. Det er etter min mening litt lite da de går tette etter en stund. Skal derfor ha en EX 1200 i dette karet i stedet for de innvendige.
Okay! Tenkte kanskje at det var noe minus i prisen etter man hadde bestilt, sånn som på de andre tilbuds tingene. Men da får jeg nok vente med utvendig filter for en stund, for har som sagt ikke så alt for mye peng...

Tetra EX 1200 så også bra ut, men også det lir litt mye peng, koster jo over tusenlappen den da;p

Men takk for svar!=D
Havengel
Ikke hos Aquamanias! :)

Hehe, okay da! Men følger det med alt der å da?

På Aquamanis var det lite utvalg i forhold til webzoo kan man si!:p
Alt følger med tetratec ex1200 ja.. Kommer på litt over 1100 kr inkl. porto.
Malawi er best
Alt følger med tetratec ex1200 ja.. Kommer på litt over 1100 kr inkl. porto.

Okay! Men det er jo likavel billigere på aquamanis, enn på webzoo...=D

Men jeg får vente med å kjøpe meg ekstra filter jeg, kan heller bare gå å kikke i dyrebutikker etter noen billige. Ellers overlever jeg(/fiskene) uten å!=D
Til ett kar på 160L vil jeg si at Eheim 2222 er noe snau. Den holder, men ikke mer enn det. En 2224 er mer passende.

Av tetra sine filtre spiller det liten rolle om en velger Ex700 eller Ex 1200. Begge har samme filtervolum, og det er det som betyr mest.
Filtrene leveres komplett med alt, men du verden hvor mye bedre filter en får om en spanderer noen kroner på bedre filtermasse.
Slik anbefaler jeg filtermasseoppsett i 700/1200:
Kjeramikkrør i nederste kurv, toppet med en av de mange medføglende svampene. De medfølgende kjeramikkrørene kan med fordel erstattes med Eheims, som er mindre i volum, og ikke minst tynnere i veggene.
Kurv to beholdes som den er tiltenkt, med bioballer.
Kurv 3 fylles med ehfisubstrat pro. Dette filtermediet har 90 ganger større overfalte enn medfølgende svamp, og dertil bedre egenskaper for å huse bakterier.
Kurv 4 fylles også med ehfisubstrat pro, men toppes av den medfølgende vatt-skiva.
Pumper
Når vi nå er inne på pumper. Hvilke pumper er mest stillegående?
Jv Paulsen
Når vi nå er inne på pumper. Hvilke pumper er mest stillegående?

Eeehh, det blir vel en smule utenfor topic, det Start en ny tråd, er mitt råd.
Frank Angell
Av tetra sine filtre spiller det liten rolle om en velger Ex700 eller Ex 1200. Begge har samme filtervolum, og det er det som betyr mest.

Har 2x600, 1x700 og 4x1200. 600'ene kan rett og slett ikke anbefales, rett og slett for lite merkbart drag i de sammenlignet med 700 eller 1200. Har og opplevd endel andre problemer som nok er irrelevant til diskusjonen her.

EX-2400 har jeg rett og slett ikke testet både fordi den mest sannsynligvis ikke får plass i skapet men fordi det er surt å sette alle pengene på et kort istedet for sikkerheten og behendigheten med doble utvendige filtre.

Med fare for å gjennopplive en gammel tråd, er filtervolumet i kurvene på de to forskjellige filterne forutenom pumpegjennomstrømning faktisk likt?

I følge webzoo har selve bøtta på Tetratec Ex-700 et "filtervolum" på 6,6 liter og for Tetratec EX-1200 et "filtervolum" på 12 liter. jeg har ikke regnet på volumene som oppgis andre plasser.

Men du snakket noe om ehfisubstrat pro i kurv 3-4 osv så du snakker om den biologiske overflate/bakteriekapasiteten på de forskjellige filterne her nå som er nærmest umerkkbar dersom dersom man fyller oppi skikkelig filtermateriale? Jeg har selv ikke sett om det er noen størrelsesforskjell på kurvene på 700 og 1200 da jeg rett og slett ikke har tenkt på det.

Er forøvrig enig i at at makaronien til tetratec er langt dårligere enn Eheim sin.

Fant litt mer data her
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap