rød krystall-reke, evt. andre reker. Leter etter informasjon (side 2)

Frank Angell
Anbefaler på det sterkeste å handle via private. Kan nevne at den første gjengen med CRS ble kjøpt i butikk, og etter en del gestikulering både med armer og føtter, fikk jeg de til innkjøpspris (38+mva). Vel, innehaveren og jeg ordnet en del dealer slik, og det var ikke så veldig høylytt av seg :) Prisen på vesentlig bedre eksemplarer, f.eks fra Michael, er lavere, og da er det vel etter min mening lite å undre seg over hvor en skal handle :) Kirsebærreker er det skjelden jeg har sett på Imazo sin liste. Mulig jeg har kun tittet i de perioder disse ikke har vært for salg, men jeg tror sjangsen er mye større for å få gode, billige reker privat :) Michael; genial side du linket til. Fytte reka, der var det godbiter. Bare synn at vi her på berget er så langt etter i forhold til import, oppdrett og videresalg av mange av disse umåtelig vakre rekene!


Et lite spørsmål.. Er det kvaliteten på fargen du tenker på er dårlig i butikk, eller er det rett og slett at de dør som fluer?
Trond Ferkingstad
Et lite spørsmål.. Er det kvaliteten på fargen du tenker på er dårlig i butikk, eller er det rett og slett at de dør som fluer? ;)
Begge deler
Deprimerende :S Vet ikke hvor greit det er å få tilsendt nå på kalde vintersdager.. Var det stort frafall i de rekene du kjøpte på butikk? Og hvordan var formeringsevnen?
Jeg ville ikke sendt reker nå som det er så kaldt, og slett ikke kjøpt reker som skulle sendes nå

Av gruppen jeg kjøpte, daua samtlige i løpet av en måneds tid.
Den siste som vandra, var selvsagt stappa med egg under buken, og hadde batteriene vart ei uke til, ville det nok blitt avkom...

Ekstra irriterende å miste reker når de går med egg, syntes jeg.
Michael sendte meg reker i november, og han pakket de med en heatpack vedlagt. Det fungerte aldeles strålende, alle Red Bee overlevde og lever enda

Så det går an å sende nå selv om det er kaldt, de må bare pakkes litt bedre + heatpack. Dette fordyrer jo sendingen litt, men takket være heatpack er det mulig
Det er selvfølgelig litt kritisk med å sende reker nå på vinteren. Eg vurderer litt på været og avstand. Det er for eksempel ingen problem å sende når utetemp er mellom 5 og 10 grader. Eg tilsette en "heatpack" som holder varmen for 24h. Det gikk bra fleire ganger her langs vestkysten eller til sørnorge. Men eg ville ikke sende til nordnorge. Mest sikker er selvfølgelig å vente til vår.

Å kjøpe rekene på butikker er en slags gambling syns eg. Du er adri sikker hva stamme de er fra. Og spes. hos CRS er det stammer som er svært vanskelig :O
Glemmer liksom av at dere søringa har ett noe annet klima enn her nord
Kvikksølvet viste 8blå i går, og da er det sånn at jeg kvier meg for å hente fisk i den lokale sjappa, 2 min unna med bil
Her regner det akkurat nå, og tempen ute er +5°C
Michael Niesar
Det er selvfølgelig litt kritisk med å sende reker nå på vinteren. Eg vurderer litt på været og avstand. Det er for eksempel ingen problem å sende når utetemp er mellom 5 og 10 grader. Eg tilsette en "heatpack" som holder varmen for 24h. Det gikk bra fleire ganger her langs vestkysten eller til sørnorge. Men eg ville ikke sende til nordnorge. Mest sikker er selvfølgelig å vente til vår. Å kjøpe rekene på butikker er en slags gambling syns eg. Du er adri sikker hva stamme de er fra. Og spes. hos CRS er det stammer som er svært vanskelig :O


Våren orker jeg ikke å vente på Tenker jeg kjøper rett etter nyttår, trur heller jeg gambler å få noen gode på butikk en å få noen stivfrosne i posten
Er ingen måter å se hvordan kvaliteten på rekene er heller regner jeg med ?
Michael Niesar
Det er selvfølgelig litt kritisk med å sende reker nå på vinteren. Eg vurderer litt på været og avstand. Det er for eksempel ingen problem å sende når utetemp er mellom 5 og 10 grader. Eg tilsette en "heatpack" som holder varmen for 24h. Det gikk bra fleire ganger her langs vestkysten eller til sørnorge. Men eg ville ikke sende til nordnorge. Mest sikker er selvfølgelig å vente til vår. Å kjøpe rekene på butikker er en slags gambling syns eg. Du er adri sikker hva stamme de er fra. Og spes. hos CRS er det stammer som er svært vanskelig :O


Jeg får håpe du har reker til salgs utover våren og sommeren. Etter mye strev har jeg endelig fått vannverdier som passer rekene. Desverre midt-vinters, menmen.
Klarer jeg holde vannverdiene slik de er og fremover virker det som om jeg ENDELIG kan skaffe meg reker. (av en eller annen grunn har jeg ikke før nå klart å holde stabile vannverdier i det lille karet som skal brukes til reker)
Kan jeg ha røde krystallreker i et kar med fluval 2+ filter, eller kan de forsvinne inn i innsuget?
Jeg har en fluval 1+ og lurer på det samme! Vil rekene kunne bli sugd inn av dette filteret?
Modifisert med blåsvamp så skulle det ikke være noe problem lenger
Jeg har en Fluval 3+ og masse kirsebærreker. Har gått helt fint selv om det er mange små avkom i karet.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap