Aggi sitt akva-kaos :D (side 11)

Få deg en hel reol, Gulli! Ingen vits å begynne i det små... Det blir det bare rot av.. Snakker av ærfaring her...
Hihi... det var AKKURAT det jeg satt og så på! Porsareoler og hjemmesnekrede trereoler... Skal nok få skvisa inn en reol på vaskerommet, ja!
Skrekkelig søte knappenåler du har der
Takk, takk. Blir spennende å se hva det blir for noe
Yohooo!
En våkenatt i natt... Dattera mi hoster så det holder, og jeg klør så det holder etter å ha sølt rødmygg-smeltevann på meg. Pluss noen andre grunner til å ikke sove, som jeg ikke trenger å nevne her ;P
Vel, vel... Det endte med at jeg satt og glodde inn i killikaret på kjøkkenet, og jammen så jeg en liten grå pil mellom steinene i den grove grusen. Jeg hadde med hensikt brukt veldig grov grus der, for da er det større sjangse for at yngel klarer å overleve. Yngelen jeg så var såpass kraftig, at jeg går ut fra at den er noen uker gammel. Dette var oppløftende, på tross av søvnmangel...
Det er uvurderlig å ha et akvarium eller fire-fem som underholdning når en ikke får sove!
(I mitt tilfelle er det oftere tilfelle at jeg ikke får sove fordi jeg sitter og glaner inn i akvariet!)
Gratulerer med yngel! Så spennende!

Jeg har fått en ny våt drøm; Var innom dyrebutikken "Tam" her i Trondheim. Der hadde de et lite saltvannsakvarium med to sjøhester! Åååå.....
Spare, spare...
Jeg har nettopp lest en hel bok om sjøhester, fordi jeg synes de er så sjarmerende.
Intrykket er egentlig at sjøhester begynner man ikke med uten at man har tilgang til levendefór, og dersom man har tenkt å reise bort på ferie... :S

De krever veldig mye næring, samtidig som man ikke kan ha altfor mye sirkulasjon. Dessuten er det veldig få fisker man kan ha sammen med dem, siden de lett blir utkonkurrert i matveien... Boken het forøvrig: Seahorses, conservation and care av Neil Garrick-Maidment ISBN: 185279071-7

Hvis du oppgir isbn-nr, så kan hvilken som helst bokhandel klare å skaffe den til deg.
Nei, det var jo egentlig bare en våt DRØM, men slike trenger jo som kjent ikke ha noen særlig rot i virkelighetens begrensninger...?
Egentlig er det ganske supert å ha en så fin akvarie- (og dyre-) butikk forholdsvis nært. Jeg kan gå der KJEMPELENGE og bare se og se, HELT GRATIS!
Men selvfølgelig, det er ikke like sjarmerende, og ikke minst: Det er stengt når det er natt og en ikke får sove, og en går i alle fall glipp av opplevelsen med yngel i eget akvarie!
Ja, hehehe. Men det er nå sånn med både våte og tørre drømmer, at man er veldig fristet til å gjennomføre dem

Og døråpneren til å gjennomføre en utfordrende drøm er jo å søke opp kunnskap..


Litt o.t. dette her , men jeg drømte en gang at jeg fikk ordentlige hester i akvariet mitt... Da jeg tok dem ut av karet, ble de plutselig store.. Ble litt skuffa da jeg skjønte det bare var en drøm... hehehe
Ja, man kan jo av og til bli litt skuffet over virkeligheten...
En venninde av meg som er hestejente, mener at alt styret etter mine Eplesneglers hjemme-alene-fest i påsken beviser at eplesnegler og akvarie er mer risikabelt enn hester.
Må bare kommentere når dere snakker om sjøhester: jeg skal tatovere en på meg så snart jeg tør å ringe studioet :p

Kjempefin tråd forresten! Er morsomt å lese det du skriver.
Takk, takk! Sjøhester er jo veldig flotte, så jeg forstår godt at du vil ha en innunder huden
Usj, de siste dagene har ikke synet mitt vært noe særlig. Allergisesongen er i gang, og med pollenallergi og en gammel øyenskade, så blir det en dårlig kombinasjon. Flere ganger har jeg merket at jeg leser feil, og skriver feil...

Heldigvis tror jeg at jeg oppdager det i de fleste tilfeller....
Hetebølge :o
Sommeren er over oss. I dag skulle vi spise middag på altanen, men måtte gi oss... Vi holdt på å krepere av varme... 30,5 grader i skyggen (på altanen, altså)... Jammen godt jeg ikke anla dam der, sånn som jeg funderte på i fjor...
Her er en liten yngel som på mystisk vis har klart å unnslippe sine foreldre.
Det er en liten glødelysdanio... Den gløder bra, den....
Knøttliten tass, så bildet er derfor veldig dårlig...
Jeg har visst reketekke... :d
Skulle vise fram noen kirsebærreker til noen gjester, i dag, og istedet for å peke på utsiden av karet, så pekte jeg nedi vannet.

Den ene reka satte seg raskt på fingeren min for å pusse meg. Neste gang jeg var nedi vannet, så kom det en hel gjeng med reker for å pusse...
Var ikke det litt pussig?

Herregud som det kiler med en gjeng reker på hånda... :O
[External Image]

[External Image]
Har du aldri tenkt på å vaske hendene?
Hehehe... Jo, jeg vasker meg opp til flere ganger daglig, så jeg tror ikke det er møkk som har tiltrukket dem... ;P

Litt merkelig, men ingen av hunnrekene som hadde gul rygg eller egg under buken var interessert... Kan de alle ha vært hannreker??? :P
Tilfeldig bekjentskap
© Karen Hansen
Reklame for plussmedlemskap