Aggi sitt akva-kaos :D (side 15)

Alternativet er at man stapper i seg gluten til man blir syk nok til å få støtte... Men hvem vil vel det? :O
høres heller vondt ut o.o;
Akkurat... :S Og det går ut over humøret også.. Ergo, det går ut over familien... :S
ska'kke være lett å være utenfor A4 standarden her i landet nei =/
Lite tips til andre som ikke tåler gluten! :)
Rismel og maismel får man som regel kjøpt rimelig i innvandrerbutikker.
Lager ofte grøt av dette, som en erstatning for sårt savnede brødskiver. Har enda til gode å finne et glutenfritt brød jeg liker.... :-/
Myrheksa
Rismel og maismel får man som regel kjøpt rimelig i innvandrerbutikker. Lager ofte grøt av dette, som en erstatning for sårt savnede brødskiver. Har enda til gode å finne et glutenfritt brød jeg liker.... :-/
Grøt er noe jeg ikke klarer å spise for ofte. Polentagrøt (av mais) er godt.
Jeg synes heller ikke at de ferdige brødene er gode. Må bake selv.

Min gode oppskrift er følgende: 120 gr glutenfritt havremel, 3 dl valgfritt glutenfritt mel, helst det med litt kornbiter i(klarer ikke kalle det grovt, for det er langt fra grovt), 2ts tørrgjær, litt salt+ 3 dlvann, 20ml rapsolje, 1 egg.

Alt det tørre blandes, det våte vispes sammen før det puttes i brødbake maskina.
I tillegg Pleier jeg å ha masse frø i denne oppskrifta. Det er bare da det blir godt.

3ss linfrø, 3ss eller mer med solsikkefrø, 3ss eller mer med gresskarfrø. Disse frøene kan godt få en skvet kokende vann over seg før man begynner bakeprosessen. Man slår av overskuddsvannet før man tilsetter det lunkent i deigen.

I oppskrifta på brødbakemaskina så står det at korn og frø skal tilsettes etter første elting.
hehe! morsomt=P brødoppskrifter på et akvarium forum=P
J9fer
hehe! morsomt=P brødoppskrifter på et akvarium forum=P

Jaja... Vet det skle litt ut... Men akvarier fører til luftfuktighet, som igjen fører til muligheter for skadedyr i matvarene... For å slutte sirkelen så burde jeg kanskje ha endt opp med en konklusjon om at jeg kan bruke disse skadedyrene til levendefór til fiskene... Men det blir kanskje å gå litt for langt....
Inaktiv bruker
hei Aggi domt at jeg ikke er alergisk mot gluten for da hade jeg slukt en hel glutenpose ver mandag hahaha
david g
hei Aggi domt at jeg ikke er alergisk mot gluten for da hade jeg slukt en hel glutenpose ver mandag hahaha
Jaja... det kan vel kalles for en variant av Jackass, det da... ;P
Inaktiv bruker
Aggi
[QUOTE=david g]hei Aggi domt at jeg ikke er alergisk mot gluten for da hade jeg slukt en hel glutenpose ver mandag hahaha
Jaja... det kan vel kalles for en variant av Jackass, det da... ;P

fnis det hade jeg set for meg jeg selv sluke en hel pose med gluten og vere alergisk mot det =
Livet er en kamp
... Og i dag kom vår tredje kampfisk i hus. Hun er litt fargeløs på det bildet her, men jeg antar det er fordi hun er en smule desorientert.
... Hehehe. - og jeg er såpass desorientert at jeg glemmer å legge ved bildet...
må inrømme at jeg lurte på hvor det bildet var henne :p skal bli spennende å se hvordan hun ser ut når hun farger ut
Hmm, er ikke det der bare en stor guppydame?
Ja, nå er hun veldig ung, så jeg tror kanskje hun får kraftigere farger enn det jeg så i dag? Da jeg hentet henne hos oppdretter, så hadde hun rødlige finner og blåaktig kropp.
Kjetilv
Hmm, er ikke det der bare en stor guppydame?
Ærtekrok. ;P
Kunne jo hende :p
Kampfiskhannen min var ihvertfall skikkelig forelska i guppydamene mine
Kanskje det var en litt nærsynt og hormonell kampfisk? ;D
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap