Aggi sitt akva-kaos :D (side 3)

Nå har jeg gjort det! Jeg som lovte meg selv at jeg skulle vente... :S
Men hvordan kan man få seg til å vente når man ser to fine paletter, som attpåtil var prutbare? Nå går de i karantene på kjøkkenet. Gleder meg til å putte dem i hovedkaret.
Elin Pedersen
Pinnedyr *eeek* Du skal være glad jeg ikke var den som fant det dyret på kjøkkenet ditt. Hadde vel klasket den.


Det er du ikke alene om!

Aggi er tøff hun. Jamen er hun det
"Åh? Et pinnedyr på kjøkkenkranen. Jaja, vi får putte den pent oppi et glass..."
Så ser jeg for meg henne bare ta pent tak i den med fingrene...

Æhhhh... jeg kjenner hårene reiser seg i nakken her jeg sitter ved tanken
Tja... Egentlig ikke så tøff som dere tror
Har ikke tatt i det med fingrene ennå...
Er litt redd for å få panikk slik at jeg skader det...
Men det er et veldig greit dyr å trene seg på, for det sitter helt i ro. Det stoler fullt og helt på kamuflasjen sin. Derfor tar det heller ingen plutselige løpeturer. Det virker som om de kun forflytter seg i mørket.
Dessuten så biter de ikke, og har heller ingen giftkjertler, eller stikkegreier...

Forleden dag kjøpte jeg meg et lite palettpar. De går nå alene i karantene, en 33 liter. De har desverre hvitprikk, og de blir nå behandlet for dette.
Jeg har gitt dem en kombikur av ehsa Exit og Ehsa 2000, ganske enkelt for å kurere evt. tilleggsplager med soppinfeksjon og diverse. Prikkene forsvant raskt etter at behandlingen startet, men jeg ser de driver og klør seg ennå. De er ellers i ganske god form, vil jeg si. Hunnen har en rund og rød buk, så det er jo et godt tegn.
Grattis med Palettene! Fornøyelig å se på når de graver ut hule til eggene... Vet ikke om det er vanlig, men her hos meg så sprer hannen sandkorn på blader o.l. som en form for kamuflasje for yngelen når de kommer ut fra hulen.
Gratulerer med paletter! De er fine fisker, selv om jeg må innrømme at jeg er ganske lei den konstante jagingen av andre fisk mine holder på med, noe som har gjort at det ikke blir flere fisk i det karet før palettene har flyttet ut.


Larsemann
Vet ikke om det er vanlig, men her hos meg så sprer hannen sandkorn på blader o.l. som en form for kamuflasje for yngelen når de kommer ut fra hulen.


Aha, så det er derfor jeg til stadighet finner grusbiter rundtomkring på inventaret. Og jeg som pleier å flytte de tilbake til bunnen når jeg er nedi akvariet og romsterer... :S
Takk, dere
Planen er at de skal gå sammen med venusfisk og glødelysdanio. Ingen levendefødere eller parfisker. Jo, sikkert noen unge ancistrus, men det burde vel gå? Karet er tett beplantet også...
Men foreløpig er det å få dem friske
Yesss! Rumpetroll :D
I dag da jeg skrudde på lyset i kjøkkenkaret, så ble jeg møtt av en ivrig logring fra et lite aprikosfarget rumpetroll
Ancistruseggene har klekket! Ja, iallefall ett av dem... Håper det er flere av dem inne i hula... Dette er sannsynligvis bare en liten rakker som har stukket av fra pappa... Heldigvis er det bare kirsebærreker utenom ancistrusene i dette karet, så jeg regner med at det er ufarlig for den...
Den ser slett ikke ut som ancistrusbabyene jeg har sett på bilde, men mer som en aprikosfarget oval med en liten, spiss og logrende hale.

Hurra!
Her er bildet av wiggler'n. man ser bare bakkroppen.
[External Image]
Hei Aggi. I morgen er det møte i Bergen Akvarieklubb. Jeg har tenkt meg nedover for første gang. Har nok en "litersyk" venninne med meg og. Kommer du? 19-21 på Akvariet.
Det hadde vært kjekt, men må nok stå over denne gangen. Kanskje neste gang?
Galaxirasbora-stim anskaffet :)
Nå har de masse flotte Galaxirasbora hos Sentrum zoo på Galleriet.
Jeg kjøpte meg 6 stk. Fikk et veldig godt tilbud

Nå går de i bolla med en mosedott som dekker hele bolla. Ser jaggu ikke fisken ;P

De er der kun midlertidig, og er jeg heldig, så blir det yngel
Siden jeg har 10-12 bandidos i det fri (wigglerene som stakk av fra hula), så har foreldrene funnet ut at de like godt kunne starte et nytt kull...

Jeg skulle flytte på nøtta i dag, siden jeg så at den lå tom forleden, så trodde jeg fremdeles at den var tom... Men neida... Der var det 15-20 nye wigglers...

Bandidosene vil ikke bruke hula. De klumper seg i et hjørne av karet, som om de skulle få medalje for det. Nå har de faktisk begynt å få litt brunfarge på kroppen også. Skikkelig gøy, dette her!!!

Fikk også pakke fra Aquamanias i dag, så nå skal jeg bruke skikkelig engelsk sjøstein, 10-12 mm som leks-substrat til eggspredere (bla. Danio og Venusfisk).
Det blir penere, tror jeg. Når palettene er ferdige med karantenen, så rensker jeg ut av karet, og setter det opp som lekskar på nytt.

Det blir spennende å se om jeg får det til igjen.
Hvis noen undres over mine korte og kompakte innlegg denne helga, så er det fordi jeg er pålogga via mobilen
Aggi
Tja... Egentlig ikke så tøff som dere tror ;) Har ikke tatt i det med fingrene ennå... Er litt redd for å få panikk slik at jeg skader det... Men det er et veldig greit dyr å trene seg på


Nå har jeg lurt lenge nok!

Hva er det du trener til?
Olympia-toppen for de med vikende insektsfobi?
Hei Aggi.

Nå har jeg virkelig kost meg her, i ditt "akva-kaos".
Du beskriver din akvariehverdag så utrolig flott og godt Aggi.
Både oppturer og nedturer så godt beskrevet med ord, at jeg ble trollbundet og kunne ikke slippe taket før alt var lest igjennom.
Takk til deg for en herlig tråd.
Følger deg spent videre.

mvh
Takker, Lillian siden jeg er på mobilen, så kommer jeg ikke på noe intelligent eller morsomt. Kanskje det er derfor mange mener at man blir dum av mobilbruk? :p
Har damen tatt seg høsferie, siden det blir mobil-pc? Selv skal jeg jobbe hele uken. Preben er hos faren og kommer hjem til onsdag. Deretter blir det 2 dager hos bestemor og bestefar. Hvis du er hjemme igjen til helgen er det bare å ta en tur til Os...
Tilfeldig bekjentskap
© Gry Pedersen
Reklame for plussmedlemskap