Aggi sitt akva-kaos :D (side 4)

Neida. Er i Fana for øyeblikket. Hjemme hos mor på godt og vondt ;P Takker for invitasjonen. Jeg henger meg på den, vettu
Ha ha ha! Min mor er så grundig avslørt! Helt siden jeg fikk mer enn ett kar, så har hun syntes jeg var sprø. I kveld viste hun meg sitt eget prosjekt, og nå er det nesten som om jeg begynner å lure litt.
Hun fortalte at hun hadde funnet noen larver av det hun antar er melbiller i kjøkkenskapet. Nå har hun dem forvart i et glass med lokk, og litt mat oppi til dem. Kan ikke annet enn å flire. Jeg går ut fra at hun har dem for å finne ut hvilken bille de blir til...? Og så sitter hun og studerer dem med lupe. Kanskje hun skal få en Ananpinne av meg til jul? Hi hi hi ;D
Eller du kan ta dem med hjem å fore fisk med.....?
Tror hun skal får ha ormene sine for seg selv ;P
Jeg vil ikke ha med meg noe som kan smitte det dyre glutenfrie melet mitt!

;D
Da jeg kom hjem i dag, ble jeg møtt av en ovveraskelse.
For det første så har "los bandidos" blitt dobbelt så store.

For det andre, så har det kommet Venusyngel i dette karet.
Jeg hadde gitt opp å vente på yngel i dette karet før helga, så jeg slamsugde skikkelig der da jeg byttet vann på fredag.

Nå svømmer det en 8-10 venusyngel i karet. Lurer på hvor mange det ville vært hvis jeg ikke hadde slamsugd?

Det betyr at jeg har verpet et kinderegg: Et kar som kan brukes til tre ting samtidig:
1-Kirsebærreker
2-Leks-og oppvekstkar for ancistrus
3-Leks-og yngelkar for eggspredere.
Dette må feires med sjokolade! Ikke sant?
Endelig fant jeg kabelen til videokameraet mitt. Nå kan jeg ta bilder med det, og legge ut her. Har vært så vanskelig å få lagt ut bilder når kortleserene er i ustand.
Prøvde å ta bilde av venus-yngelen i dag, men de er for små enda. Så da får dere nøye dere med noen av de voksne istedet.
Bildene er ikke fine, men det går jo an å se at fiskene er fine, ikke sant?
[External Image]
Jeg har også tatt bilde av ancistrusynglene mine, los bandidos, som jeg kaller dem.
Er de ikke søte?

Karet er ganske skittent og fullt av alger, men jeg tør ikke slamsuge mer nå, og algene er jo mat, så derfor er det en del gruff på bildene.

Papsen er på det nederste bildet
[External Image]
[External Image]
[External Image]
Og så må jeg skryte litt over denne yngelen her. Den flotteste og mest dyrebare jeg har. Lærte seg å sykle uten støttehjul i helga [External Image]
Ja her var det mange søte små - både med og uten finner Godt jobbet med den syklingen, ikke lett det der..............
Takk, takk Det er nok ikke jeg som har jobba med syklinga. Det har min mor sin samboer tatt seg av Og så ikke minst syklisten selv.
Jeg forsøkte nettopp å ta bilde av palettene jeg har i karantene.
Det var ikke helt vellykket.
Jeg har lagt merke til at de er blitt tammere i det siste. De stikker seg ikke lenger vekk i en krok når jeg kommer for å hilse på. Men da jeg kom med kameraet, ja da ble det andre boller gitt. Nå har jeg lagt kameraet like foran karet deres, sånn at de får sjangsen til å venne seg til det. Så får vi se om det blir noen bilder i kveld
Her er et bilde av min lille søte palett-hunn
[External Image]
Nei men for ei pen palettdame. Ser ut som hun er klar for litt flørt da
Hun har vært klar lenge Helt siden jeg fikk henne. Selv under hvitprikkangrep.
Nå er endelig hannen i leksfarger også. Nydelige er de.

De er i karantene ennå, så jeg forventer egentlig ikke at noe skal skje. Hula de bruker er et krus som er svart inni.
Hadde vært urkomisk om der kom egg i kruset
Hei. Hyggelig at dere tar turen på lørdag. Fant linken til bussruten og håper den virker. Gi en lyd når du vet hvilke buss dere satser på så kan vi møte dere. Dere skal til Flåten. Står ikke i ruta men ligger et par km før Os. Det skal stå Os eller Halhjem på bussen. Tror den går fra en av de aller ytterste perrongene (veeldig lenge siden jeg har tatt buss.)
Ok, takk
Da har jeg sendt deg en sms...
Jeg kan ta med meg noe glutenfri kaffemat til meg, så slipper du å tenke i de baner
Min siste oppdagelse er beskrevet her
Helt utrolig at man kan yngle i en kopp (...ja... bortsett fra sæd-donorer, da).

Jeg blir redusert til ei inntørka barnepike for fiskeyngel, mens fiskene koser seg og formerer seg hemningsløst... Det er nesten som om det bare mangler at karene begynner å rugge på seg, slik som biler og campingvogner gjør når man ..øh.. koser seg i dem... ;D

Sjalu på fiskene mine? - Neeeida! ;P
Aggi
Hun har vært klar lenge :D Helt siden jeg fikk henne. Selv under hvitprikkangrep. Nå er endelig hannen i leksfarger også. Nydelige er de. De er i karantene ennå, så jeg forventer egentlig ikke at noe skal skje. Hula de bruker er et krus som er svart inni. Hadde vært urkomisk om der kom egg i kruset :D


He he. Fullstendig urkomisk. Snakk om å gå troll i ord.
Hehehe... Føler meg litt som en lottovinner.. Her sitter jeg og gliser for meg selv...
Det er jo ikke sikkert det blir noe av disse eggene, da... Men det er jo lov å håpe
Resultatet vil vel vise seg over helga...
I dag har jeg vært i to dyrebutikker og handlet, og preiket fisk...

Jeg har til og med vært storforlangende ;P
I et kar stappfullt med zebrafisker mente jeg at det måtte være noen slørhalede zebraer, for det hadde jeg sett tidligere i uka. De var i karantene fram til i dag, så da fikk jeg ikke kjøpt dem da jeg var innom sist..
Men i dag var det ingen enkel sak, for de hadde fått inn en haug med helt ordinære sebrafisk, og det vil jeg ikke ha.
Det ble heldigvis slik at jeg kunne fange inn litt selv, slik at ekspeditrisen kunne ekspedere litt.. Det er jammen ikke lett å få øye på tre slørhalede zebrafisk blandt sikkert 50 andre zebraer...
Jeg fikk meg også en prat med betjeningen, og det er alltid kjekt.

Tipset om Ehsa medisinene, og dette ser faktisk ut til at de kanskje tar inn på Tropehagen på bystasjonen. Det nytter å mase litt

Var også innom sentrum zoo og hentet noen glødelysdanioer som jeg hadde bestilt. De var skikkelig flotte. Det har alltid vært kvalitet over det jeg har kjøpt der. Fikk faktisk tak i artemia som virker mer lovende enn den jeg kjøpte på Lagunen. Så får me sjå kva eg får til
Tilfeldig bekjentskap
© Heidi Ingdal
Reklame for plussmedlemskap