Aggi sitt akva-kaos :D (side 7)

Dyrehagen
Oisann! Det var heftig! Hvordan i alle dager får du plantene til å vokse sånn?
Tja... det kan du si...
Tror de fleste plantekar vil se sånn ut dersom man lar være å luke...(?)
Lys og gjødsel får de jo, og jeg antar fiskene skaffer dem co2... Men det plantene har fått mest av i det siste, er definitivt fred ;P
Planter som trives...
Du har vel hørt regelen for behandling av potteplanter? Du skal behandle dem som mannfolk: Gi dem ei rotbløyte på lørdagskvelden, og ellers vil de ha mest mulig fred....

(takk og pris for at det ikke er alle mannfolk som er sånn)
Hehehe... Nei, sånne mannfolk vil vi ikke ha... Men ja, å vanne akvariet en gang i uka føles ganske riktig.. Bortsett fra at det blir mer enn bare ei rotbløyte... ;D
Alvedans skal liksom være luftig og elegant, men dette var alt jeg klarte å prestere i farten: [URL=http://www.elfyourself.com/?id=1700254491 ]http://www.elfyourself.com/?id=1700254491 [/URL]

God jul, folkens!
Bare blått i den linken. Samme med den du sendte til meg. Dere må ha en riktig god jul.
Du vet jo hvor travle vi alver er for tiden, så det er mulig serveren har hengt seg litt opp, for jeg testa linken nettopp, og da virka det...
Ellers kan det jo hende du mangler en plugin.... (I browseren, altså....

Klippa et bilde fra filmen til trøst (eller til skrekk og advarsel?)...
[External Image]
Julegåte
Her kommer en liten julegåte:

Hva får man hvis man lar akvariefiskene gå for lut og kaldt vann i jula?
Jepp! Den var litt for enkel, hva? ;D
Ja, skrudde hoder finner den logiske løsningen her med en gang ;D

Dikta den selv, så det spørs om jeg er den mest skrudde ;P
Lenge siden jeg har skrevet her nå... og jeg må innrømme at jeg nesten har laget lutefisk i det ene karet mitt... Det eneste jeg har gjort på lenge er vannbytter og fóring... Dessverre har det oppstått et problem i mellomtiden, og det er snegler...
Nå kan jeg dra skivesnegler av bladene til sverdplanten, på samme måte som man renser rips. Når jeg holder håven under, så faller de fleste sneglene oppi der... Men hjelper det? Tja, kanskje en smule?
Sneglene har iallefall klart å ødelegge powerheadet (som jeg hadde i akvarullen min) på veldig kort tid.
Jeg har lyst å banne høyt!
Problemet med sneglefisket, er at jeg har palettyngel i karet, og foreldrene blir stresset... Men nå må noe gjøres...

Og så er det tid for andre nyheter:
-En god,
-Og en dårlig...
(Se bildene)
Øh... det var sikkert meningen bildene skulle være selvforklarende, men jeg er redd jeg ikke forstod Hva er det egentlig for noe? Er den første en blomsterknopp på en vannplante..? (hvilken i så fall?)
Sorry..

Det første bildet viser knoppen på en vannlilje, kjøpt inn under navnet "rød dverg".

Det andre bildet viser en (for meg ukjent) alge. Jeg trodde først det var mose da jeg så den i karet, men den har litt feil farge... Den er blåere enn vanlig grønnalge, og lysere enn skjeggalge...
Hmm. Kanskje du finner den her:
Hvis staghorn-alger kan vokse i vannet uten å være festet til noe, så er det mest sannsynlig denne... finner den ikke på plantene, men som dotter like under vannskorpa...
Nå må jeg skryte litt...
Jeg hadde et powerhead som holdt på å ta kvelden.
Sendte en krise-bestilling til Aquamanias forleden, og fikk kjøpt meg et nytt, og hadde det i hus på rekordtid.
Tusen takk, B. Amundsen! Du reddet fiskene mine.
Noe som fortsatt kan få meg til å vri meg i avsky når jeg finner det i karet....

Nå klarer jeg fint å plukke dem med handa, helt uten problemer...
Tok ei plukkeøkt på et par minutter, og her er resultatet... -Handa full...
Hvor mange er der? Noen som gidder å telle?

Det verste er at de faktisk er litt fine, de snurringene...;P
Aggi, jeg savner litt oppdateringer og sånn her! Litt bilder av fisk, og hva du pusler med om dagen Noe mere Danio-oppdrett eller noe sånt? Kjøpt noen nye fisk eller har du fått "dilla" på noen nye fisketyper?

Ikke si at du er opptatt med å lære arvingen din å spille blokkfløyte om dagen...*fnis*
Nei, tvert imot... Jeg lærer meg selv om min egen arv... Den biologiske sådann...

Jeg har sporet opp noen av mine forfedre, og en av dem er Berent Børretzen, prest, og utgiver av en sladderpresse på 1700-tallet...

Andre slektninger har jeg sporet via Amerika, og hjem igjen til Norge. Nærmere bestemt "Gammelgarden" på Sortland. Utrolig interessant dette her. Veldig vanskelig å stoppe når man først finner et spor...

Fiskene? Øøøh... De lever, mesteparten av dem... Danioene har fått noe dritt, som jeg tror er innvollsmark, så derfor er de i karantene inntil jeg får behandlet dem. Trodde jeg hadde en liten dose fluben igjen, men hvor?

Ja, og så lekker taket mitt i stua... Tenk dere følelsen når man hører drypp, drypp, drypp, og ser at det er vått på gulvet... :S
Heldigvis er det ikke akvariene som har skylda... Det er snøen som gjør at vannet finner en annen vei enn normalt... Gleder meg til boprettslaget får skifta tak.

Tja... Tror jeg har dekket alt nå.....

Nei, forresten... Knoppen til vannlilja råtnet...
Tilfeldig bekjentskap
© René F
Reklame for plussmedlemskap