juwel rock i bruk :D

hallo allesammen er det noe som kan vise meg noe bilder eller gi meg noen linker der det er bilde av "juwel rock" bakgrunn i ???
har bestilt meg det å er ivrig på å se noe bilder av dem i bruk

link , bilder , alt der det er bilder av denne bakgrunn i bruk
Sør-amerikansk algesuppe karet på profilen min bruker Juwel Rock. Veldig grei bakgrunn, men jeg hadde gått for en dyrere hvis jeg satte opp et kar nå.
Beklager uskarpt bilde, men det er sortvanns-kar, og derfor er bildet ganske mørkt.

Her er det brukt Juwel Rock, karet er 98 liter:
[External Image]

Her er et annet kar med Juwel Rock, en 112 liter med røtter og javabregner:
[External Image]

Når du bruker Juwel Rock, kan det lønne seg å planlegge litt hvor skjøten mellom to plater skal være. Den synes ganske godt om du ikke plasserer noe i akvariet foran den. På bildet rett ovenfor, altså det fra 112 literen, er skjøten skjult bak der trerøttene er lent mot hverandre og går opp mot overflaten.
Her er ett par som bør vise i alle fall noe av strukturen
tnx var fine disse karene
er gira på flere bilder xD er hypp på å se flere bilder , lamerke til at noan av bakgrunnene ser aneledes ut , noen er mørkere og nesten som forskjelige farger på , har sikkert barre noe med lyest å gjøre ?
er derre fornøyd med bakgrunnen ?
Hvordan bakgrunnen oppleves bestemmes mye av hvilket lys en har i karet. F.eks med Aquastar lys, blir den svært rød, og med mer hvitt lys, blir den ganske mye mer naturtro
Jeg er veldig fornøyd med bakgrunnen. Kanskje først og fremst fordi den tar så liten plass i akvariet, i forhold til alle andre innvendige bakgrunner. Det er også fort gjort å få den på plass, det er gjort på noen minutter! Til og med for meg, som har kroniske betennelser i begge skuldre og overarmer, har greid fint å skjære til, silikonere og trøkke på plass disse Juwel Rock bakgrunnene. Jeg synes de hever inntrykket av akvariet en god del.

Det finnes selvsagt andre og dyrere bakgrunner som gjør mye mer ut av seg og er mer naturtro fordi de er mer strukturerte, men til den prisen og lette monteringen, er Juwel Rock verdt det.
mona o
Jeg er veldig fornøyd med bakgrunnen. Kanskje først og fremst fordi den tar så liten plass i akvariet, i forhold til alle andre innvendige bakgrunner. Det er også [I]fort gjort å få den på plass[/I], det er gjort på noen minutter! :-) Til og med for meg, som har og overarmer, har greid fint å skjære til, silikonere og trøkke på plass disse Juwel Rock bakgrunnene. Jeg synes de hever inntrykket av akvariet en god del. Det finnes selvsagt andre og dyrere bakgrunner som gjør mye mer ut av seg og er mer naturtro fordi de er mer strukturerte, men til den prisen og lette monteringen, er Juwel Rock verdt det.
kjekt å høre at den er enkel å settepå plass å tar liten plass kjipt det med kroniske betennelser i begge skuldre :S synst det var dødsvondt når jeg hadde betenelse i håndleddet så synst synd på deg , god bedring
btw synst var inne på profilen din å sjekket karene dine , de er kjeempe fine de er inspirerende
Frank Angell
Hvordan bakgrunnen oppleves bestemmes mye av hvilket lys en har i karet. F.eks med Aquastar lys, blir den svært rød, og med mer hvitt lys, blir den ganske mye mer naturtro :)

bruker to spotligth på 50w til å lyse opp karet mitt nå , vet at det ikke er det opptimale å bruke og at det blir fortere alger av det men det er oki . synst det blir fine lystråler ned i vannet å at det legger skygger bedere på ting .
det skal bli apistogramma kar av 9 literen med mye røtter å eikeblader og torv o.s.v så det blir ikke mye planter som er avhengi av lys så tror du at spotligthene vill gi fin farge på bekgrunnen ?
Emil
[QUOTE=Frank Angell] tror du at spotligthene vill gi fin farge på bekgrunnen ?
Vanskelig å si Skal ærlig innrømme at jeg aldri har brukt slik over kar, og derfor ikke helt har feelingen med hvilke farger som fremmes mest osv
Antar det er halogenspotter? Disse bør i alle fall virke mer naturlig enn spotter med glødelamper
jepp bruker 2 halogen spotligth synst det gir digg lys stråler i vannet , mye skyggelegging pe en måte

det er jo veldig lite opptimalt for planter da , så blir ikke mye planter i karet
har fått høre at alger kommer fortere av disse spotligthene , vet ikke om det er bull eller sant ... mene synst alger er coolt , ser naturlig ut ;D

skal ha sortvans ekstrakt og eikeblader opp så vannet blir mørkere så blir spendene å se hvordan det blir med lyset og bakgrunnen da
Med denne belysningen vil trolig sortvannsekstrakt gjøre seg ennå bedre enn ellers. Det hjelper jo lite å pøse på med sortvann, for så å peise på med masser av hvitt lys. Å kaste penger i dass, det er ikke min store favoritt

Var jeg deg, ville jeg nok stråstilg spottene en del. Dette gir økt bølgeeffekt, og dermed en ennå "kulere" look.

Faktisk hadde jeg ett halogenlys ved siden av racken, og tiden før jeg fylte toppkaret, gav denne en helt sykt kul effekt i karet i midten på kveldstid. Skygger som vandret over alt, det hele så svært naturlig ut.
Spekulerer faktisk på å finne på noe lignende for å sette opp nå, men frykter at ett vist hjørne spekket med slanger, filtre, kabel i (u)skjønn forening kan stå i fare med denne typen lys
Det passet med dette klart best med en blå bakgrunn, men det blir jo noe annet med lyset mer fokusert i karet, slik du har.

Forresten (skal ikke bable mer nå), hvilken W og sokkel er det snakk om på pærene dine? Er begynt å komme noe halogen med mer dagslyskvalitet enn de gamle.
Og ja, halogen = algenes gode venn
lampene gir merre bølge efekt ja ;D det er kjepe coolt å se på ,
jeg har satt en lampe veldig nert ( ca 20 cm over akvariet) og en lampe ca 45 cm over akvariet , den øverste gir bedere bølgeefekt og den nermeste gir lys i karet .

jeg har åsså planter over karet som åsså girfra seg skygge ned i vannet (spessielt på bakglasset så blir coolt med bakgrunn)

lampene er på 50hz og 50w står det (kjøpt på europris^^)
hva heter de med merre dagslyskvalitet ? er intresert i dem

finnifram noe bilder som viser hvordan det blir sirka , det er jo enda ikke bakgrunn i karet eller vann og sand så er jo barre får å vise lampen og plantene
på bilde er barre den ene lampen oppegående (nå er to lamper gående)
venter bakgrunnen i løpet av dene eller neste uke
ps: under lampen skal det henge en root på veggen , den har hengt det før men er tatt ned pg at jeg skal få bakgrunnen opp
her er noen flere bilder , her er roten festet (til høyre) , samme gjort på andre siden barre med en tykk kvist (til venstre).
grunnen til at jeg festet disse er så jeg kan legge planter over
neste blir å kammuflere ledningene å da er akvariet klart til festing av bakgrunn xD
50hz er det på alle elektriske varer i Norge 50W er bare styrken på pæra.

På sokkelen\ lampa bør det stå f.eks G23, eller G9 eller noe. Det er da info som forteller hvilken sokkel det er snakk om.

Om du ikke finner dette, kan jeg kanskje finne ut av det om du forteller meg om det er noen trafo før lyset (tilsomt), og ta ett bilde av pæra der sokkelen kommer tydelig frem. Det er ikke så himla mange varianter å velge mellom
Frank Angell
50hz er det på alle elektriske varer i Norge :) 50W er bare styrken på pæra. På sokkelen\ lampa bør det stå f.eks G23, eller G9 eller noe. Det er da info som forteller hvilken sokkel det er snakk om. Om du ikke finner dette, kan jeg kanskje finne ut av det om du forteller meg om det er noen trafo før lyset (tilsomt), og ta ett bilde av pæra der sokkelen kommer tydelig frem. Det er ikke så himla mange varianter å velge mellom :)
fant det , gu10 står det
Forsøker en gang til på dette innlegget
1. gang ble jeg nesten ferdig, så gikk strømmen...
2. gang jeg ble nesten ferdig, krasja PC-en

Er vist ikke meningen å skrive dette i dag

Til GU10-sokkel finnes det en del varianter. Blandt annet finnes det xenon-pærer, disse gir ett markant bedre lys enn vanlig halogen, og ett noe blåere lys.

Til samme sokkel er det etterhvert begynt å komme en rekke "sparepærer". Her er rett å slett halogendelen byttet ut med LED-dioder, som leveres i en rekke farger og fargetemperaturer. F.eks Osram har helt blå pærer i denne serien (sikkert driitfett).
I rent dagslys har jeg funnet enkelte på 11W, som vil tilsvare 50W vanlig halogen.
Om en mister bølgeeffekten er jeg ikke sikker på, men ser ikke bort i fra dette.

Spesielt i storbritania virker det som GU10 har ett stort marked, med dertil utvalg. Stuslig det lille jeg finner i norske butikker

Du får google litt, for å se hva du finner
hehe , sprøtt det med strømmen og datan^^

skal sjekke litt på google
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap