Mitt malawikar !

Må bare legge ut noen bilder av mitt nye malawikar.

Litt om oppsettet :

Har golden og acei i karet og på bakgrunn av det jeg har lest her på nettet så bestemte jeg meg for å lage et kar som på en måte bygde seg fra røttene av et tre og ut i steinformasjon.

Acei (ifølge info i profilen) lever ved røtter, steiner og grener som ligger ned i havet og golden lever i steinformasjoner så da følte jeg at jeg hadde litt å jobbe med.

Akvariet er en romdeler så siden det er innsyn fra tre sider bestemte jeg meg for å lage røttene inn mot veggen som ikke har innsyn. Skal få tak i flere grener å lage det litt mere røtteaktig, men nå tok jeg det jeg hadde. utifra røttene laget jeg en formasjon av steiner med mange gjemmesteder og huler.

Vet at planter ikke hører så mye til i malawikar, men bare måtte ha noe grønt inn og derfor valgte jeg noen få som laget litt liv i karet. Ved røttene har jeg valgt noen røtter som er festet på glasset med sugekopp og som har noen planter festet på seg. Dette for å prøve å gjennskape grener som ligger ned i vannet.

Gjenstår mye arbeid før jeg er fornøyd, men ville vise frem det foreløpige resultatet.

Håper at det ikke ble for kjedelig, men da jeg ikke har sett mange bilder fra malawisjøen så gjorde jeg det beste jeg kunne.

Mvh Linka
ligger noen bilder av forskjellige malawibiotoper på hjemmesiden til malawicarsten: http://www.malawicarsten.dk
hva slags lys bruker du? ser ut som det har ganske lav kelvin...?
prøvd blåaktinisk? synes man får en fin litt "dyp" effekt av det. minner mye om det man ser på bildene på carsten sine sider. har det på min 540 liter. bilder ligger på min side
Jeg syntes karet ditt var riktig fint.Man skulle vært flinkere å bruke karene som romdeler slik du har gjort sånn at man kan nyte herligheten fra alle kanter!!
Takker, takker.
Har tatt noen nye bilder, men vet ikke om jeg får lagt de ut.
Skal prøve.
richard82
ligger noen bilder av forskjellige malawibiotoper på hjemmesiden til malawicarsten: http://www.malawicarsten.dk [B]hva slags lys bruker du?[/B] ser ut som det har ganske lav kelvin...? prøvd blåaktinisk? synes man får en fin litt "dyp" effekt av det. minner mye om det man ser på bildene på carsten sine sider. har det på min 540 liter. bilder ligger på min side;)

Hvis du ser på de nye bildene så har jeg forandret lysrør. Ble litt mere alright.

Linka
ja det ble andre boller!
ser med den gang så utrolig mye bedre ut med riktig lys
Thanks. Fulgte rådet ang. lysmerke av frank og gjengen. Husker ikke i farten hva de heter, men er noe glo rør.

Mvh Linka
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap