Billig småkar på Bunnpris (side 4)

Ricky75
Ser det ikke følger med noen form for lys til dette karet på netthandlen. Er det bare å sette en spot i veggen bak feks?


Det spørs om du skal ha planter i eller ikke, det er plantene som krever godt lys gjerne fra 5000 kelvin og oppover. En spotter blir veldig varm og kan påvirke tempen i karet negativt om det står for nærme.

Her er en link om akvariebelysning du bør lese
må jo ha litt planter, tenkte og evt bruke dette til litt yngelkar
Spm er om det er noe som har prøvd ut noen smarte løsninger med dette karet?
Hvis man velger planter som ikke krever mye lys, så går det helt greit å ha dette stående på f.eks kjøkkenbenken under vanlig kjøkkenbelysning.
De plantene som du kjøpte av meg, Richard, særlig najas, vokser som ugress, nesten uansett...
Hei Aggi
Ja har merket at najasen har vokst noe j***g!
Kanskje bare jeg skal bruke noe av dette og sette det på kjøkkenbenken
God ide
Dette funker
Den planta som står nærmest gror for fort Har aldri fått noe navn på den.
Men jeg er enig, med mer eller krevende planter er det ikke sikkert en slik løsning under kjøkkenbenken er god nok.
Kan bli en fin dekor på kjøkkenbenken dette
Ricky75
Hei Aggi Ja har merket at najasen har vokst noe j***g! Kanskje bare jeg skal bruke noe av dette og sette det på kjøkkenbenken:) God ide:)

Hehehe... Jeg har denne på kjøkkenbenken selv. Den vokser selv om det er et tjukt lag med andemat på toppen. Hele rekekaret er fullt.
Men du ville jo ha en plante som var lett å få til å vokse, så du fikk jo det du ba om
Jammen meg grei du aggi!
Så oppi der blir det reker og yngler
Javierblitthekta
Er det noe navn på dette karet? Forsøkte å søke "Akvarium" på netthandelen, men den fant kun en DVD-plate. Dette må da være ok til å ha noen små reker i?


Søk på aquarium

Jeg kjøpte en sånn selv, men der var bakglasset knust, så venter fortsatt på å få ny. (Sendte inn litt før jul, så det kan ta litt tid).
Woho, og jeg som trengte et yngelkar
Noen som har funnet dette på en bunnpris i bergen?
Jeg kjøpte et på netthandelen.no i desember for 100 kr + frakt og gebyr. Første gang jeg fikk det tilsendt var det sprukket, så sendte det tilbake. Andre gangen var det litt knust, så sendte det tilbake også. Nå venter jeg på det for tredje gang... Men har da fått dobbelt opp med pumpe, filter, håv, og regner med de sender med alt 3 gang også...

Blir fint karantenekar eller yngelkar
Fins det fisk som kan trives i et slikt kar?
Fikk veldig lyst til å ha et på kjøkkenbenken, men har ikke yngel å putte oppi :s
Kanskje en døv kampfisk? Pumpa bråker noe helt vannvittig....
Aggi
Kanskje en døv kampfisk? Pumpa bråker noe helt vannvittig....


Hehe
jeg fant ut om denne pumpa som følger med:

man kan tre ett sugerør på pumpeuttaket.
så jeg skar en brusflaske i to,
stakk hull nede på flasken,
stakk et sugerør inn,limte det fast og tettet rundt med limpistol
andre enden på sugerøret på pumpa
og vips- en artemiaklekker

karet har jeg brukt til meitemark-terrarie

jeg fikk settet for 64 kroner på netthandelen for et par år siden. ser de er der innimellom enda. går som regel for over 100 kroner. der har jeg satt min grense for å kjøpe flere(jeg har nå egentlig ikke bruk for flere enn ett da)
Hei, jeg kjøpte et sånt sett på netthandelen for 60 kr trur jeg. Det fungerer utmerket til yngel og snegler. Har laget et dekksglass selv av plexiglass og har en liten lampe kjøpt på expert for 99 kr over. Er faktisk det karet jeg har mest stabile vannverdier på. he he
Frank Angell
Av alle plasser kom jeg over ett lite startersett, til en overkommelig pris. På bunnpris :) Ett akrylkar på 12-13L, med luftdrevet svampefilter (uventet stort), en liten håv, plastplante osv. Eneste minus ut over størrelsen er mangel på lys. Pris? Betalte 195 for settet :) Ingen grunn til å ikke kunne ha ett karantenekar stående, til mindre fisk lengre :) Omtale kommer!


kjøpt et brukt eheim 54 l til 200 kr jeg
"det følger med en uventet stillegående luftepumpe"
" Pumpa bråker noe helt vannvittig.... "

Veit ikkje heilt om eg forstod det, er pumpa stille, eller er det veldig mykje støy?

Ventar på eit slikt i desse dagar frå netthandelen.no, fekk det for 170 kroner.
Tenkte å setje ei leselampe på baksida sidan den kan stillast i høgda. Vil det gi varme nok, eller er det anbefalt ein varmekolbe? kan eg ha neontetra i eit slikt kar, i såfall kor mange?
borlaug-indre
"det følger med en uventet stillegående luftepumpe" " Pumpa bråker noe helt vannvittig.... " Veit ikkje heilt om eg forstod det, er pumpa stille, eller er det veldig mykje støy?

Karet fra netthandelen bråker vanvittig. Kan kun brukes i rom som ikke er oppholdsrom, og bør henges etter en strikk, slik at den ikke vibrerer borti noe.

Karet fra bunnpris er av en annen type.

Begge disse karene er små, og er lite egnet til fisk. Jeg ville i tilfelle gått for en micro-fisk, og ikke neontetra...
Eller for eksempel ha kirsebærreker istedet.... Men husk at du trenger et lokk... Du kan bruke glasset til en klipsramme, for eksempel... (så sant du ikke har småbarn i huset... Uansett så må dette karet holdes "out of reach from small children" -sitat fra bruksanvisningen)
Jeg kjøpte mitt for 60 kr, og fikk det i dag. Jeg bruker de til snegler og yngel for oppforing. Jeg har et tantebarn som ønska seg et sånt et med et guppy par og noen snegler.Så får jeg yngelen hvis det blir barn.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap