innredning Rio 180

Planen er å ha noen Leopoldi, kanskje noen platy. En liten stim av noe (enda ikke bestemt)
Og noen sånne vanlige ancistrus.

Jeg har egentlig bare hivd nedi plantene etc uten videre planlegging da jeg ville få igang akvariet så fort som mulig.

Jeg ser for meg en liten stenklynge etc (skifer kanskje ?) til ancistrus.
De vil vel sikkert også trives med den roten.

Er det noe jeg burde ha nedi til leopoldiene ?

Eller er det noen som har gode forslag, Innredning som omøblering ?
Jeg antar det er Pterophyllum leopoldi du skal ha? Er flere fisk med "etternavn" leopoldi skjønner du

Jeg ville innredet karet med betydelig mer planter. Det hele virker ganske åpent og "kjedelig". Det er få skjulesteder for det meste av fisk, og dette vil nok merkes på trivselen.
Selv ville jeg nok også hatt mye mer røtter i karet, disse vil fungere som både fiberkilde og skjulested for mallene
Takk for svar Frank!

Ja jeg skal ha masse planter, jeg driver å leter etter noen som er pene å se på. Dette er de hurtigvoksende jeg egentlig bare kjøpte da jeg leste i artiklene her at man burde ha dette i begynnelsen. Men noen får sikkert stå.

Og dine antagelser er rett det er Pterophyllum leopoldi

Pene røtter er også vanskelig å finne gitt!! Samma gjelder stein hehe
Pene røtter er greit nok å finne Bestill 50kg, plukk ut de du vil ha, selg resten

Regner selv med å gjøre nettopp dette i løpet av ett par uker. Får gjerne greie priser på såpass kvanta, at en kan selge resten av røtter billig, og da gå i 0 (å gå i pluss er litt vel håpefullt)
Frank Angell
Pene røtter er greit nok å finne :) Bestill 50kg, plukk ut de du vil ha, selg resten :D Regner selv med å gjøre nettopp dette i løpet av ett par uker. Får gjerne greie priser på såpass kvanta, at en kan selge resten av røtter billig, og da gå i 0 (å gå i pluss er litt vel håpefullt):)


Hvor får man bestilt 50kg røtter da? Er det veldig billig det da, siden du kommer i 0 når du selger restene billig?=p De må jo være billigere enn billig, hvis du kommer i 0 lissom, eller?
Røtter får en ned i ca 20kr kg om en handler rett Siden jeg selv skal ha det partiet som finnes der jeg skal handle fra, forblir dette salgsstedet en hemmelighet

Forhør deg med lokale butikker hva de skal ha for en full sekk på 50kg, som er det de fleste bestiller inn. Masser av godbiter i en slik sekk.
Frank Angell
Røtter får en ned i ca 20kr kg om en handler rett :) Siden jeg selv skal ha det partiet som finnes der jeg skal handle fra, forblir dette salgsstedet en hemmelighet :) Forhør deg med lokale butikker hva de skal ha for en full sekk på 50kg, som er det de fleste bestiller inn. Masser av godbiter i en slik sekk.


Du!? Nå er du slem her. Finner bare for 175kr kg, jeg...:p
Jeg mener på den zoo butikken på Alnabru hadde røtter til 70 kr kg. Eller noe der omkring. Det var i alle fall ikke så dyrt som 175
Akvarie er foresten regelrett ran! Alt er svindyrt.
I ettertid ser jeg det var feil å legge strikking på hylla haha
De fleste nettbutikkene kan skaffe relativt rimelige røtter i forhold til lokale butikker. Om en kjøper ett større kvanta, blir det oftest mye billigere enn oppgitt pris.

En god dialog med diverse butikker er meget kjekt å ha
Jeg har gjort noen endringer.
Flere planter og noe stein.
Hva synes dere nå, bedre ?

Klarte heller ikke å dy meg og satt inn ett par innkjørings platyer :P
Ja *sukk* jeg vet!! Tidlig!

Jeg hadde også mitt første vannbytte i dag som nybakt akvarist
Stilig rot! Liker røtter som ser litt dyriske ut
Nå begynner det å bli virkelig pent og ligner mere på et hjem for fisker nå, enn det gjorde på de første bildene her i tråden.
Så nå begynner du åfå "peil"på innredning av akvarium, lykke til vidre.
Hehe takk for store ord
Ønsker litt tilbakemeldinger på om fisk vil kunne ha nokk av gjemmeplasser osv der. Jeg er ute etter å lage ett miljø hvor fisken vil kunne trives.
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Gradin
Reklame for plussmedlemskap