Korte varmekolber

Leter etter varmekolber av korte størrelser. Synes de er så enormt store de jeg ser rundt omkring. Skal ha de i 20 l kar.

Eheim har noen som er skikkelig små.
Det finnes vel tre kandidater til dette, som er lett tilgjengelig
Den ene er Polymer sin på 10W, men dette er ikke termostatstyrt. Dvs at den avgir 10W varme hele tiden den er koblet til. Småskummelt mener jeg.

Den andre er Jäger sin på 25W. Denne er 21,5cm (forøvrig det samme som 50W)

Tredje er Aquarium system sine "uknuselige" kobler, den minste er på 25W, og hvor lang denne er finner jeg ikke noe info om...
Fant faktisk en ekstra kort modell hos Tropefisk. Akvastabil. Skal bestille der.

Disse Polymerkolbene er fine å varme vannet i bøttene til vinteren, tenker jeg. Har en av disse.
Jeg ville ikke kjøpt denne, var jeg deg. Har hatt ca 10 kobler fra akvastabil; samtlige har gått til de evige jaktmarker lenge før tiden var inne.
Tunge å justere, bør ikke plasseres under vann +++ er ikke akkurat salgstriks nummer 1.

Du får neppe tak i kortere kolber enn de jeg nevnte tidligere
Jeg får prøve å få kjøpt noe annet enn de ekstra korte når der er så dårlige.

Det er for ille at det ikke blir laget skikkelige kolber til små akvarier også. 21-22 cm er langt, men det går jo an å sette de på skrå.
blackmolly
Fant faktisk en ekstra kort modell hos Tropefisk. Akvastabil.

Det var den jeg tenkte på, vet ikke helt hvorfor jeg fikk det for meg at det var en Eheim :-O
Sera har også korte varmekolber, både 25 og 50 w, fant en slik i en "ukurant" zoo, tror kanskje disse kommer fra Imazo. Min 50w er 19cm, med varmeskold som fulgte med, virker ok, men har kun hatt den i 2 måneder.
Elite 25W- er korte og fine - det samme er Sera 25 W.
Fluval tronic 50 W er temmelig kort den også - bare 18 cm.
Det er de tre jeg har kjennskap til på stående for i alle fall
Liz H
Elite 25W- er korte og fine - det samme er Sera 25 W. Fluval tronic 50 W er temmelig kort den også - bare 18 cm. Det er de tre jeg har kjennskap til på stående for i alle fall :)

Jeg skal lete etter Elite og Sera på nettet.
Varmekolbe Mini 7W Hydor

Noen som har prøvd denne?

http://www.nettbutikk.dyrego.no/

Tilfeldig bekjentskap
© Sharon Mari Habbestad
Reklame for plussmedlemskap