Ebay - trygt?:p

Hei!

Jeg sitter her å ser litt på ebay, også fant jeg noe billig mose(forskjellige typer), men så lurte jeg på om det helt trygt å kjøpe mose på ebay? Er det noen som har gjort det før, og som har erfaring?:p

Jeg fant disse mosoene til en billig penge;

Javamose
Juletre mose
Pellia(kanskje ikke en mose, men fin er den;p)

Fant også noen andre, men er disse jeg mest har lyst på.
Så er det trygt? Eventuelt hvilken syns dere jeg skal kjøpe?:p Gratis frakt og!=D Derfor jeg vil ha de nå!;p'

Takker for svar fra alle!=D
Hva er linken til Ebay? Dette høres flott ut med gratis frakt?

Alle mosetypene er like fine.
blackmolly
Hva er linken til Ebay? Dette høres flott ut med gratis frakt? Alle mosetypene er like fine.


Linken til ebay? Hva mener du med det? Jeg linka jo til ebay, på de forskjellige anonsene på de forskjellige mosetypene i stad.

Ja, gratis frakt hørtes veldig bra ut!=D Derfor jeg hadde lyst til å prøve!=D
ulovlig
jeg trur det er ulovlig og frakte sånne ting fisk,dyr,planter fra andre land til norge
Man kan ta inn 5 inneplanter (herunder akvarieplanter) uten sunnhetssertifikat... Hvis man skal importere uteplanter, (damplanter) og dyr (herunder fisk) må de i karantene... Tror det er sånn det er
Så da kan jeg kjøpe mose da?

Hvilken av mosene syns dere eg skal kjøpe da? Hvis jeg skal...
ebay er trygt. Norske mydigheter derimot, kan være en tanke utrygge.
Se denne tråden.

Reglene er greie, men når saksbehandleren ikke kjenner disse godt nok, ender en opp med døde varer.

Kontakt mattilsynet, få en skriftlig garanti på hvordan dette skal foregå. Det er helt klart det beste, og er det jeg ville gjort.
Nei, jeg trur ikke jeg gidder å prøve alika vel, mose er vel ikke så vanskelig å få tak i innenfor norge. Haster ikke heller jeg.
Sunnhtsserficat
Hei du må ha sunnhetserficat på alle planter og mose.

snakket akkurat med Mattilsynet om det nå i uka og det må være med ellers blir plantene kastet. Deserre har jeg og TIE fått oppleve det i sist uke at posten tok våres poser med planter og moser.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap