liten morsom kampfisk historie

jeg har en ganske så agresiv hanne i 4 liters karr. der den plasker rundt å trives
jeg satt å beundra den nye hannen min litt,lilla long tail..å mens jeg satt der kom det en flue over vannet kansje så mye som 2 cm over vann flata å med et så hoppa kampfisken opp å glefsa i seg flua ! var utrolig kult å se..

nok en grunn til å ha kampfisk,holder fluene på avstand hehe
Dette gjør guppy også. De er helt suverene til å ta sånne småfluer som lever i blomsterpottene... Men man må selvsagt ha åpent kar
Oi! Forsiktig så den ikke hopper ut og lander utenfor! Tørrfisk er ikke særlig pent....hehe.
hehe nei! var faktisk litt nervøs for det.. men den har fått dekk "glass" nå så går nok bra..
kampfisker bør foresten ha dekkglass over akvariet så de ikke blir "forskjølet". (vist det er temperaturforskjeller ute å går mellom luft og kar, eller variert temp i rommet)
Anbefaler på det varmeste denne: http://home.c2i.net/svein_antonsen/ siden. Der står mye om kamfisk og hvordan de lever i naturen bl.a. 4 l. er lite til en sånn fisk, håper det er bare midlertidig?
Hehe!
Sikkert det samme som skjedde med Glefse, min brors røde kampfiskhann! Broren min hadde byttet vann i bollen hans, en fin, sylinderformet på 10 liter, men det var kanskje litt fullt?

Jeg dro like etterpå, og moren min satt da i stuen og så på krim. Da Mord og Mysterier var ferdig, skulle hun på do, men da la hun merke til at katten vår jaktet på noe. Hun gikk bort for å se, og hun så noe som plasket litt på gulvet. Hun slo på lyset, og der lå Glefse! Stakkarsen hadde vært på gulvet en go stund, for han var ikke søkkvåt, men "slimete".

Ikke nok med han lå på gulvet, men han hadde overlevd et fall på 1,5 meter!! Takk Gud for at kampfisker har labyrinten, ellers hadde han vært dø nå... :P Ironisk nok var det katten som reddet livet hans!

Etter det har vi latt vannet være 7-10 cm under kanten, så de ikke skal hoppe ut:P
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap