slørhale for sterk strøm??

Hei! jeg er nybegynner og lurer på noe om slørhaler.
Mitt Akvarium er 14 liter.

Det virker som om fisken sliter litt med strømen i akvariummet, hvor mye tåler den egentlig? virker nesten som den leter etter ett sted der det er rolig.

Fisken legger seg også av og til på bunden av akvariumet, helt til den svømmer litt igjen. Er det vanlig?
slørhale for sterk strøm?
Crav3r
Hei! jeg er nybegynner og lurer på noe om slørhaler. Mitt Akvarium er 14 liter. Det virker som om fisken sliter litt med strømen i akvariummet, hvor mye tåler den egentlig? virker nesten som den leter etter ett sted der det er rolig. Fisken legger seg også av og til på bunden av akvariumet, helt til den svømmer litt igjen. Er det vanlig?

Pompa renser 200 liter vann i timen.

Jeg trenger Hjelp.
Inaktiv bruker
Selv om kanskje fisken din er veldig liten nå, så har den dessverre altfor liten plass. Den må i tillegg kjempe med krafig strøm fra pumpa. Ved å søke på gullfisk i fiskebasen, ser du at den trenger minst 100 liter for best trivsel.
Slørhaler er ikke de mest grasiøse svømmerne i verden. Heller tvert imot

I ett 14L kar, har du kanskje om du er heldig 10L vann, og da har du en voldsom vannbevegelse for en såpass dårlig svømmer som slørhaler.
Skaff ett mye større kar til fisken, så har den faktisk plass å bevege seg på også i framtiden
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap