Plante ID, Er dette havfrugress?

Jeg har en uidentifisert plante i rekekaret mitt...
Sitter og leser i en bok om akvarieplanter, og da dukker denne opp: Najas Guadalupensis, havfrugressfamilien.
Da jeg fikk planten, ble jeg fortalt at den vokste som et uvær, uansett næring i vannet... Den var lys da jeg fikk den, og nå er den mer intens grønn. Bruker ikke planterør til dette karet...
Har jeg funnet riktig plante?
Beklager kvaliteten på bildene :S
Det er ganske sikkert en Najas-art. Om det er Najas g. er ikke helt godt å si. Beskrivelsen du gir stemmer med mine Najas g. Se bildene i plantebasen her på AF. Vokser som ugress i mine kar hvor jeg har denne. Fin i yngel og oppfôringskar.

Edit: Du har jo selvsagt sett i plantebasen ser jeg
Ja, jeg har sett der De er helt like bildene dine, bortsett fra at det ikke er så tett mellom bladkransene... jeg gjetter at det har med lysforhold å gjøre
Det har mye med forhold i karet å gjøre, hvordan planter vokser.

Najas er forresten en plante jeg liker dårligere en andemat. Denne planten er nesten umulig å fjerne fra akvariet når en først har fått den. Den deler seg så lett opp i småbiter, og fra alle de små bitene, og fra røtter i sanden kommer det nye planter.
Så den blir faktisk en større plage om en forsøker å fjerne den.

En grei plante for dem som sliter med å holde planter i live, MAO?
Det er jo bra det finnes slike også
Aldri så galt at det ikke er godt for noe ;b

Godt med personer som ser det positive i slikt "ugress" også

Hehehe... Ikke rart den trives i karet på kjøkkenbenken, uten annet enn et vanlig husholdningslys
Så der kunne jeg godt tenkt meg i yngelakvariet ja

Nubbe:
Siden det knekker veldig lett, så vet jeg ikke hvor praktisk det er å sende, men Det hadde vært artig å vite hvor godt det tåler det.
Hvis du vil være prøvekanin, så kan jeg sende deg en stilk, så får du se om du klarer å berge den... Antar den vil vokse seg stor og sterk selv om den knekker... Send meg en e-post
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap