Fôr til sommerfuglciklider

Hva gir dere andre til sommerfuglciklidene deres?
Akkurat nå gir jeg Tetra flakfôr til frokost og svarte mygglarver til kvelds.
Prøv JBL cichlid/discus sticks. Mine bolivianere elsker dette foret, alle andre i karet også liker dette, kvalitetsmat
notert, takk

BTW, skal jeg bytte ut noe av det fôret jeg bruker nå til fordel for dette?
Jeg vil anbefale
aquatic natures Discus excel. Du vil merke en enorm forskjell i fargene

Jeg bruker malawi varianten til Mbunasen min - sinnsykt bra for fargene.
gidde mine rekemix og noe tetra for for å variere kosthold
men de er døde nå , freak ulyke med en bakgrunn xD
Emil
gidde mine rekemix og noe tetra for for å variere kosthold :D men de er døde nå , freak ulyke med en bakgrunn xD

Vel nå er da sommerfuglcikliden carnivore og rekemix er vel ikke akkurat det beste å anbefale..... (spørs selvsagt hvordan den er laget - men normalt er grønt innholdet høyt).

Discus fòr eller sorte mygglarver for å stimulerer lekslysten er nå fremdeles min oppfatning Det gir jeg apistoene og scalarene mine også. Scalarene legger egg oftere enn hønene på eggsentralen (og de skal dekke etterspørselen i hele østlandsområdet) - det er helt vilt.

Husk at dette er en av de mer ømfintlige ciklidene og den trenger stabile gode vannforhold. Dvs. stabil Ph og ingen nitritt/amoniak/nitrat. Etter min mening vil de trives utmerket i et Discus kar for de som nå vil ha andre fisker enn discus i Discus karet da.

900 literen min gikk dessverre til H... i sommer så en ny stor tank skal inn i løpet av høstferien. Da blir det ikke bare RAM i datamaskinen men også i akvariet
Lurer på om jeg kan ha Boliviansk og vanlig sommerfuglciklide sammen...
Fare for krysning?
Mitt akvarie er 125 liter
Håper det er i orden at jeg bumper denne i stedet for å lage ny.

Har lest side opp og side ned både i bøker og på nett om sommerfuglciklider, men finner ikke ut akkurat hva de trenger av mat i løpet av en dag.

Er for eksempel (tetra) diskusgranulat morgen og svarte mygglarver kveld greit?
Tetra Cichlid mini granulat og litt variert flakfor fungerer svært bra for mange med jordspisende ciklider, det synker så de får det i seg på "naturlig" måte og er i passe størrelse for dvergciklider.
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap