justerbaer luftpumpe.

jeg skal kjøpe meg en luftpume, og den skal helst være justerbar siden jeg skal skifte akvarium om en stund.

har dere noen å anbefale? jeg har ikke så mye penger at det gjør noe, men vil gjerne se på alle luftpumper.
Jeg har en Eheim 200 hetet den, den er justerbar og med 2 uttak. Kjøpt hos tropefisk.no. Den fungerer bra tl mitt bruk(artemiaklekkeri).
Ken Myrseth
Jeg har en Eheim 200 hetet den, den er justerbar og med 2 uttak. Kjøpt hos tropefisk.no. Den fungerer bra tl mitt bruk(artemiaklekkeri).


den var litt dyr, men bra også.

er det vits med en luftstein?

går det ann å klemme slangen for å få mindre luft?
Luftestein er for at boblene skal bli små, og dermed øke overflaten slik at gassutvekslingen skal gå lettere...
Aggi
Luftestein er for at boblene skal bli små, og dermed øke overflaten slik at gassutvekslingen skal gå lettere...


ok, jeg fant forresten klemmer til slangene. jeg tror jeg bare kjøper noe billiskjit første gangen, fordi jeg har ikke noe proff akvarium. bare en fiskebolle som jeg skal ha reker i.
nå lurer jeg på om Eheim air 100 har 4/6 mm slange?
Skjekk augusttilbudene hos aquamanias. De har nå luftpumper på tilbud, og disse er justerbare. Jeg har en av disse selv (husker ikke hvilken), og den har to utganger. For øyeblikket holder den liv i to luftdrevne filtre, men tidligere har den også gitt lufting til to steder i tillegg (har splittet den ene utgangen i 3). Det har den taklet fint.
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap