Tips: Akvarium i Palma, Mallorca

Litt usikker på hvilket forum dette passer i, men prøver her.

Har akkurat kommet tilbake fra en uke på Mallorca, og som fersk akvarieinteressert måtte vi jo innom det helt nye Akvariet rett utenfor Palma. Åpnet i juni, og hadde masse større og mindre kar med for det meste saltsvannsfisker. Alt fra småfisker, til relativt store haier i en stor tank med med mye annet rart også. kom forbi akkurat når en dykker fora fiskene i denne tanken, og det var ganske artig å se.

Opplegget var en lang "gang" man gikk i med større og mindre tanker langs veggene, med ulike fisker i ulike settinger. Mye koraller, og alt fra kulefisk til klovnefisk til murener og hai i mange størrelser. Egen ute-avdeling med diverse sammer og en utendørs hammerhai-damm, cafe og en lekeplass som så ut som den snart blir ferdig.

Fikk tatt en del bilder, men vet ikke hvor bra det ble. Skal se om jeg får lagt ut noen av de bedre etterhvert.

Kan absolutt anbefales for en tur, men kom tidlig. Vi var der ca en halvtime etter at det åpnet (kl 10) og da var det greit å komme inn. Når vi dro var det kø på flere 100 meter.

Bilder er morsomt!
Ikke være hard med deg selv ang bilder, alt er gøy å se på
noen bilder blir det sikkert. har ikke startet å sortere bildene fra ferien ennå, siden vi kom hjem igår. Er vel ca 500 bilder fra uka også, så tar litt tid. Kommer tilbake med bilder når de er prosessert.
Hørtes morro ut..

Håper bilde rkommer fortløpende..

Var i Danmark, på en 2-3 akvarium der, det var også veldig gøy. Fisk fra havet utenfor norge og danmark. Muligheter for og ta på de også. Dette er også anbefalt og prøve

Andreas
Hva slags fisk fikk du ta på der da? Jeg var i London Aquarium nylig, og der fikk vi klappe rokker. Det var stor stas - litt av et sandpapirskinn på de der!
Vi klappa rokker og pigghå, sei, og krabber.. ++ --:_D
Omsider her jeg fått surra meg til å ordne med bilder og gjøre klar for utlegging.

Her er 3 smakebiter, og hvis noen har lyst til å se flere kan de kikke på denne og en del bilder utover. hvis noen vil se større varianter så ta kontakt med meg direkte.
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap