Valg av innvendig filter i kampfiskakvarium.

Jeg sitter litt fast nå.

Må sette opp de 5 roms akvariumet på nytt på grunn af bunnen i det knak.

Så nå har jeg fått det igen og lurer på hvilken type filter jeg skulle hatt i det

Sist hadde jeg 5 brusesteiner i det og de ble ikke så bra. Så nå har jeg vært rundt og tittet på mange ting og kan ikke bestemme meg

akvariumet er 115 cm. breidd og høde er 23 cm og er delt i 5 room som har luftehuller i mellom seg.

Hva dinnes dere at jeg skal gå for ????

Har sett biltemasand i det til nå og ingenthing mer.

Litt oppgitt.

Har er bilder af det som jeg har sett på til nå
bilde 1 og tekst
Det karakteristiske sfæriske hodet på det nye Eheim filteret gjør det mulig: Ved bare å vri med håndleddet kan du justere den optimale vannmengden og -vinkel. I akvariet sikres den mekaniske-biologiske rensning av spesielle skum-filtre. I tilegg er filteret utstyrt med en integrert filter-boks, som inneholder en spesiell filtermatte for fin, mekanisk rensing. Boksen kan også tilsettes EhfiSubstrat Pro for intens, biologisk filtrering.
Opp til 4 filtermediekurver med stor allround sugeevne. Unik rundt pumpehode, som kan dreies 360 grader med utstrømningsregulator.
Spesifikasjoner:
Akvariestørrelse: 30-60 liter
Vannmengde: 150-480 liter/time

Bilde 2.
Er på lager. Omgående levering.
Varenavn Elite Stingray 10
Varenummer 206442


--------------------------------------------------------------------------------

For akvarier opp til 32 liter.

Bilde 3

Eheim Pro I 2222 Spesial
Produktnr: 605
Kampanjetilbud
Vår pris kr. 1,136.00


Eheim Pro I Spesialpakke, pakken inneholder komplett filter m/ Eheim mech, Efisubstrat pro, finfilter mm.
Passer for akvarier mellom 50 og 150 liter.


Lagerstatus: 5

Antall:



Eheim professionel I serien. Utvendig filter for plassering under eller ved siden av akvariet (toppen av filteret må stå lavere enn vannflaten i akvariet). Filtersirkulasjon: 350 l/t, pumpeytelse: 500 l/t. Filtervolum: 2,3 liter. Dimensjoner: 290x178x178 mm. Anbefalt for akvarier inntil 150 liter. Løftekraft inntil 1,3 meter vannsøyle. Filtermediene legges i 2 løse plastkurver som enkelt kan tas ut for rengjøring. Filtret leveres komplett med innsugsrør, slanger, strålerør, fester etc.




Hva med luftdrevet bunnfilter? Dette er kjekt i småkar der en har lite plass... Kanskje litt for bråkete?
bilde av akvariumet
Må ju ha med bilde av akvariumet og.

Så de er en bilde af tegningen og og 2 før bunnen knak.

De ble litt sjokk og få tlf til island at kampfiskene mine er uten vann på grunn
at bunnen sprakk...ikke gøy det
De ble ike så gøy når det akvariumet skla stå inne i bordstue nå.

Da må det være stille.

Gidder ikke og det bråket når vi skla sitte og kose oss inne bordstue som er
rett i gangveien ut på terrasen så plassen er mye brukt.

Nok med ungene da.
Nei, det skjønner jeg godt... Hva var det som gjorde at den knakk? Skjeiv hylle?
Vel jeg sette alle akvariumene ned i vaskehuset mens vi var på island og der sto dem på et stålbord akvariumet med skilpadden og kampfiskdamen sto bakerst og så det lange fremst. ved siden av luftpumpa.

De skjedde nesten 9 dager etter at vi hadde gått så troligst var det noen som kom bort i akvariumet som gjørde ti at det kom et hakk tror jeg helt på kanten framen på akvariumet og så srikke som gikk helt over.

Men jeg kan jo ikke si helt hva de var som skjedde. Om de var et vaskepulver korn under eller vibringen frå luftpumpa eller mine naboer som så om og gi dem og spise.


Men de var litt surt og misse noen af kampfiskene i dette uhellet.
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap