- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Farger på kirsebærreker
Farger på kirsebærreker
Har kirsebærreker, det er forskjellig farge på huene, hva kommer det av?
Er de knall røde eldre? Har reker i stort sett alle nyanser av rødt, men kun 3 stykk er knall rød.
Legger ved ett bilde her som viser i allefall 3 forskjellige farger.
Vet at gutter er lysere enn huene, men disse på bildene er huer (i allefall 3 av dem), ser jo det fordi det er gult i nakken på en, egg under magen på en, å den knallrøde har nettopp sluppet yngel. Den siste på bildet er muligens en hanne.
Er de knall røde eldre? Har reker i stort sett alle nyanser av rødt, men kun 3 stykk er knall rød.
Legger ved ett bilde her som viser i allefall 3 forskjellige farger.
Vet at gutter er lysere enn huene, men disse på bildene er huer (i allefall 3 av dem), ser jo det fordi det er gult i nakken på en, egg under magen på en, å den knallrøde har nettopp sluppet yngel. Den siste på bildet er muligens en hanne.
Postet 25.08.07 kl 16:00
Postet 25.08.07 kl 16:04
Postet 25.08.07 kl 16:17
Er jaggu ikke sikker, men mine går ikke lenge uten egg under buken.... Kanskje hver 6. uke eller så, men det kommer vel litt an på ytre påvirkning også...
Jeg har en klorekedame som det står i basen at de går med egg i fire uker, men den har likevel gått med dem i over fem uker... Var fem uker siden jeg oppdaget eggene sist torsdag... Aner ikke hvorfor hun klamrer seg til egga ennå.. :S
Jeg har en klorekedame som det står i basen at de går med egg i fire uker, men den har likevel gått med dem i over fem uker... Var fem uker siden jeg oppdaget eggene sist torsdag... Aner ikke hvorfor hun klamrer seg til egga ennå.. :S
Postet 25.08.07 kl 16:37
AggiEr jaggu ikke sikker, men mine går ikke lenge uten egg under buken.... Kanskje hver 6. uke eller så, men det kommer vel litt an på ytre påvirkning også... Jeg har en klorekedame som det står i basen at de går med egg i fire uker, men den har likevel gått med dem i over fem uker... Var fem uker siden jeg oppdaget eggene sist torsdag... Aner ikke hvorfor hun klamrer seg til egga ennå.. :S
Antagelig vil hun ikke blir gravid med en gang igjen, så derfor beholder hun eggene så lenge som mulig.
Postet 25.08.07 kl 18:40
Har nettopp satt opp arts karr med kloreker og disse går med egg/yngler hele tiden-de yngler nesten værre en guppy. Virker som ihvertfall den arten går med egga rundt 4 uker. Har hatt de i snart 2 år, men liksom aldri brydd meg om dem før de siste mnd-utrolig kuule skapninger.
Begynte med 6 stykker å har jeg 30-50 stk og jeg har solgt like mange.
Begynte med 6 stykker å har jeg 30-50 stk og jeg har solgt like mange.
Postet 25.08.07 kl 19:16