kan man lage hule av en plastflaske?

kan man lage en hule til en algespiser av en plastflaske?

hvis ikke, er det noe annet man kan lage en bra hule av?
Plastflasker anbefaler jeg ikke å ha i karret, for plasten blander seg med innholdet i flasken. Både metall og plast embalasje ender opp i maten, det er derfor boksemat smaker litt høgg og glassbrus er bedre enn plast i smaken.

Dessuten synes jeg ikke det er særlig pent ut. Jeg bruker kokosnøtter, skiferhuler fra dyrebutikken og blomsterpotter.
Heidi Merethe Larsen
Plastflasker anbefaler jeg ikke å ha i karret, for plasten blander seg med innholdet i flasken. Både metall og plast embalasje ender opp i maten, det er derfor boksemat smaker litt høgg og glassbrus er bedre enn plast i smaken. Dessuten synes jeg ikke det er særlig pent ut. Jeg bruker kokosnøtter, skiferhuler fra dyrebutikken og blomsterpotter.

Skjønner ikke helt at det kan være skadelig for fiskene?
Man oppbevarer jo mye menneskemat i plastemballasje Det er jo også endel annet akvarieutstyr som består av plast; innvendige pumper, slanger mm. Men jeg vil likevel tro man kan få litt problemer med å holde den på bunnen uten at den flyter opp?
En bekjent brukte en gang alsken trange plasthylser rtil ancistrushuler - blant annet ble en knivslire festet til en stein benyttet - ancistrusen virka såre fornøyd, han!

Men pent? Nix.
En plastflaske vil uansett bli som en felle for fisken.. -og ikke et skjul... De har litt problemer med å skjønne hvordan de skal komme seg ut igjen, siden plasten er klar... Du kan prøve med de små grønne krukkene som Møllers selger trankapsler i.. Kanskje det kan virke? De er av glass (eller var iallefall det sist jeg kjøpte).
Har selv et "dreneringsrør fra hus jeg som jeg bruker en bit av til hule, har gjemt den under noen store røtter, så den syns ikke(og den har fargen svart)-den har vært i karret i ca. 1 1/2 år og har ikke hatt noe negativ innvirkning på vannet/maten i karret. Er forøvrig et diskus karr, så vannverdiene er jeg super nøye med
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap