Guppy og Endlers

Det yngler og kryr i både guppy og endlers karene.Ser ut som det blir flere hanner enn hunner av begge arter. Er det vanlig? Eller er det jeg som er "uheldig".

Har nå 9 endlers gutter og 9 guppygutter, og kun noen få av hunkjønn av det jeg kan se. Alle guttene går nå sammen med molly og platy. De stakkars jentene får jo ikke fred, så ble tvunget til å skille dem.

Har heldigvis bitte små yngler som ikke viser kjønn ennå, så håpet er at de er jenter.

Veldig usikker på hvordan det er med guppyer, har hatt det men fulgte ikke med på slike ting da(var for ung)-men har samme opplevelse som deg på enkelte arter. Dvs. at de får vesentlig flere hanner enn hunner i kullet, så jeg har lurt på det samme selv er jeg uheldig eller hva??
Har ikke greid å finne noe sakelig informasjon som skriver noe om dette temaet.
Så håper du får noen svar på denne, like nyskjerrig/vite begjærlig som deg på dette området jeg.
Kanskje det er som med eplenseglene hvor hele kull kan være kun et kjønn?

Om det viser seg at de minste også blir gutter, får jeg kjøpe et par jenter av guppy og endlers.

Kanskje vi får svar fra de som har opplevd det samme som oss.

Mener å ha lest her på forumet at kjønnsfordelingen på kullene til levendeføderne avhenger av temperaturen i karet. Ganske fascinerende egentlig
Hvis du søker litt på dette, så kanskje du finner ut mer om det. Evnt kan det hende det er noen som ser denne tråden som vet mer om dette - tror kanskje kesol var en av dem som skrev i den tråden jeg mener å huske og ha lest. Mener å huske at det for guppy er "høy" temperatur (26 grader????? eller deromkring tror jeg kanskje) som gir flest gutter.
Åja, det mener jeg og ha lest. Skal jamen søke etter det temaet. Temperaturen i disse karene, er nemlig rundt 26gr.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap