Kampfisklek

Nå har jeg endelig fått igang den stridige dama Doris! Nå mens jeg skriver dette, kurtiserer Slush, den vakre hannen, og Doris

Håper det går denne gangen

Tenkte jeg kunne vise bilder av denne flotte leken!
Slush kommer til å være dritsur på meg når han flytter hjem igjen etter leken, så fint som han har det i yngleakvariet! :P
OT!
Hva heter den planten på siste bildet? Hadde den før, og den vokste og vokste...:p Ville bare vite nevnet;p
Det kan jeg finne ut, må bare lete litt etter lappen:P fikk den nemlig med på kjøpet da jeg kjøpte et akvarium:P
Oglekraft!
Slush kommer til å være dritsur på meg når han flytter hjem igjen etter leken, så fint som han har det i yngleakvariet! :P

Jeg innbilte meg at det var hunnen som måtte flyttes, jeg...?
Det er det også, Aggi
Først bør man flytte hunnen så fort eggene er lagt, og etter at yngelen er frittsvømmende, flytter man hannen. Inntil da, trenger de pappaen til å holde de små på plass i redet.
Inaktiv bruker
Så bra ut! Hunnen er iallefall 110% klar Har du sett selve parringen? Er virkelig fantastisk å se på
Hehe, jo selfølgelig, men etter barnepassingen:P Han liker seg så godt i 60 liter'n, men det skal jo være yngelakvarie! :P
Hehe, Slush er litt sjenert, men så noe som så ut som paringen ja! Skal bli spennende å se om det blir noe av det, Slush har vært ungkar til nå
Jaja, det var det kullet... Idioten passet ikke på skumreiret skikkelig, så det falt fra værandre, og ikke puttet han eggene på plass når de falt ut! Neste gang skal Crispin 2 få prøve seg... :P
Det var synd, men er det ikke problematisk for dem å finne yngel som detter den av redet når det er slik grus på bunnen? Ser for meg at ynglene vil dette ned mellom stenene? Jeg kommet til å forsøke med biltema-sanden tror jeg.
Inaktiv bruker
Det er sant som Gry sier.. Jeg ville brukt en tank uten grus/sand, og minst mulig innredning. Mulig et par planter.. Dette er fordi hannen skal kunne finne eggene/yngelen lettere når de detter ned fra redet, og fordi at renholdet blir mye enklere. Når du har fått rundt 50 yngel som svømmer rundt der blir det mye gris..
Doris gjemte seg litt borte ved der det var litt grovere grus, men mesteparten av akvariet var biltemasanden. Slush laget seg reir der, tror han skjønte at det var best. Meeen, han skjønnte ikke helt dette med vedlikeholdet av reiret i seg selv... :P han skal få prøve seg igjen om ikke lenge!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap