Moonlight som T5 rør?

Hei

Noen som vet om man får moonlight(blått lys) i T5 rør?

Aldri hørt om moonligt i T8 eller T5 rør jeg. Moonligth er noe ma lager av div. dioder-er jo ikke sterke lyset"månen gir vannet"i naturen mener jeg. Derfor tviler jeg på at du får noen lysrør som kan brukes tl moonlight.(men det er hva jeg tror da).
Men lys med blått lysskjær i vår du men ikke som du kan bruke som moonlight. Rett meg noen, vis jeg tar helt feil/bommer helt.
Har sett T8 rør som de kaller for moonlight, men skjønner det slik at de er så sterk at det blir rett og slett for mye lys...

Noen som vet om nettbutikker man kan kjøpe blåe diodelys kanskje?
Moonlight er mer vanlig i form av T8-rør enn dioder. Helblå rør, som i utgangspunktet er brukt til saltvannskar, benyttes til dette.
Man velger oftest en relativt svak styrke på røret, for å ikke få ett alt for dominerende skjær i vannet.

Både Arcadia og Aquamedic (sikkert flere andre også) leverer blå rør i T5, i 24, 39, 54 og 80W. Ser at Korallrevet fører rørene til Aquamedic. Finner ingen som fører arcadia sine T5-rør i full fart
det finnes =)
Det fines moonlight i T5.. har to selv =)
Selv om de ikke er så billige da.. har vært å kjøpt i to forskjellige butikker.. ene stedet, var prisen 406 andre steder var prisen 699.. dette er 54W.. hvilken størrelse tenkte du på?
Hvilket merke er det på rørene dine, Benni?

Ser at Aquamedicrørene er grisebillige, 149 for 54W på korallrevet
det var billig ja.. :O nå har jeg kastet embalasjen.. tror det var Marine-Glow eller noe sånnt. Men er ikke så god på lysstoff rør, så vet ikke om de er i "full fart" som du har forklart.. De gir hvertfall blått lys som var det jeg antok SAK var ute etter.. =)

skal til tam alna nå så kan jo høre hva de vet om futten på lyset..
Marine-glo er nok navnet. Var ikke klar over at røret også leveres i T5, jeg

Altså ennå ett blårør som er å finne i T5. Ser at Aquamanias har disse i butikken, til en pris av 255 for 54W.

Siden slike blå rør er temmelig like (leverer lys med en bestemt bløgelengde) er det ikke andre forskjeller mellom merkene enn levetiden.
Supert!

Var innom www.akvarieudstyr.dk.
Der hadde de noe forskjellig blåe lysrør for T5 også.. Men skal sjekke ut de som dere har nevnt ovenfor.

Om de har for sterkt lys er det kanskje en ide å bruke et dimmbart armatur?
Selvsagt kan en spandere en del kroner ekstra på ett dimbart system, men selv ville jeg heller valgt å finne rett styrke i utgangspunktet

Er det moonlight eller noe annet du skal ha dette røret til?
Lengde på karet, og dybde?

Velger du en innbyggingssats for 24-39W, kan du jo forsøke med begge styrkene, for å se hva som passer best for deg.
Vil rett og slett ha et lysrør som ikke gir så himla mye lys, samtidig som man ser fiskene. Kanskje mallene også kommer frem litt oftere.

Har et 180l akvastabil på 1m bredde. Med 2 x39 T5 lysrør.

Tenkte egentlig å montere et ekstra lysrør i bakgrunnen slik at jeg kan ha luksusen med vanlig lys når jeg vil ha det og moonlight når jeg vil ha det. Vi får de hva det blir til...
Ville selv ikke satt inn mer enn 15 eller 18W T8 som moonlight her. Stort mer blir for mye av det gode. Passer jo bra med tanken om ett helt individuelt nattlys
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap