enda ikke snegleegg:s

Nå har jeg hatt sneglene mine en god stund. Jeg har fire jenter og en gutt. De bor nå i et ti liters kar, men de har enda ikke fått egg:S forer de med algetabeletter og agurk/squash, men ingenting hjelper=/ Noen som har noen gode råd til meg?
Jeg har nok ingen gode råd. Mine lilla startet plutselig med eggproduksjon etter ca. 14 uker, men det er ikke flere enn 6 klaser. Ser ikke ut som det blir noen flere i denne omgang.

Mine gule vil ikke legge egg. Disse har jeg hatt like lenge. Det er som utgjort. Fikk riktignok en sneglegutt, tror jeg i posten sist uke, men ingenting har skjedd ennå.

det er så irreterende:P hehe, men får se om det kommer noe med tiden da
Jeg antar at det er eplesnegler det er snakk om?

Hvor store er disse? Unge snegler er ikke i stand til å formere seg, som det meste annet som er for ungt.

Syntes ett 10L kar er lite for å tenke på formering, så noe av problemet kan ligge her.
hunnene er ca 4-5 cm og hannen er 5-6 cm. de ser veldig store ut skal ta de i en storre plass nå og se om det hjelper takk for tips!
Sauen666
hunnene er ca 4-5 cm og hannen er 5-6 cm. de ser veldig store ut;) skal ta de i en storre plass nå og se om det hjelper:) takk for tips!

Jeg har mine i 20 l med sand og noen få planter. Ser at 2-3 av klasene nå klekkes. Masse bittesmå snglebarn kryper rundt på den flytende isoporen før de faller ned i karet.
Ja hadde det bare vært like lett å drette andre ting som f.eks guppy er-da hadde jeg vært rik. Så du må bare ta tiden til hjelp såkommer det nok eplesneile egg, men 10 L er for lite karr til disse skapningene spørru meg(kanskje det er nettopp derfor de ikke formerer seg).
Det spørs jo hvor mange snegler som er i et 10 l kar. Har selv f.eks posthorn i en 10 l. Det begynner å bli litt for mange av dem, så nå må jeg begynne å kvitte meg med en del.

Synd ikke eplesnegler er like produktive som posthornsnegler.
Nå har jeg 7 eplesnegler, 6 hunner og en hann:P I en ca 60 liter med masse plass mellom vannoverflate og dekkglass, ser ut som de koser seg hjempemye der, så nå er det bare til å vente=)
ja det var det jeg skulle si. en kan jo ikke forvente at alt som skal til er en av hvert kjønn. patience, young padawan.
neinei, seff skal skaffe meg en hann til eller to.
Tilfeldig bekjentskap
© amr
Reklame for plussmedlemskap