hvor høyt/langt hopper kirsebær reker? foringsspørsmål også.

hvor høyt/langt hopper kirsebær reker? klarer de 3,5-4 cm lett?

"Diverse grønnsaker, alger, flakfór, frossetfór og alt som finnes av rester."

det står det i profilen dens, men hvilke grønnsaker? hva med slik helgemat som slippes ned? å bare ta en liten bit av en slik å gi til dem.
Mener du over eller under vann?
Hvis du mener over vann, så har jeg dette svaret

Hvis de har noe motstand under seg, altså noe å spenne fra mot, som en trerot eller et planteblad (eller toppen av et eplesneglehus for den delen), så får de skikkelig fjæring i frasparket, ja. Tre-fire cm over vann er ingenting for en reke!

Jeg har fanget inn en god del kirsebærreker etterhvert, for å selge dem. Når de ligger i håven og jeg løfter den bort til posen, MÅ man dekke til åpningen i håven med hånden. Ellers skjer det rett som det er at en reke eller to tar trippel salto som en springfjær ut av håven og havner en halvmeter unna på gulvet...
er nesten redd for å ha mistet noen, men det er så vanskelige å se når de er gjennomsiktige. jeg har ikke funnet noen utenfor bollen.
Reker trenger ikke hoppe for å komme seg ut av et kar (eller en bolle) som ikke er tildekket godt, de spaserer De bare spaserer oppover kanten, tipper eller hopper videre, og tusler avgårde.
Det er et fornøyelig syn å se en reke spankulere bortover gulvet på rømmen. Men som oftest ser man dem ikke, og de dør av uttørking ganske raskt. Har funnet noen få reker under akvariereoler o.l. hos meg, innpakket i "hybelkaninballer"

Men egentlig er det forbløffende få som rømmer på det viset. Jeg har ikke dekkglass eller helt tette lysarmaturer på noen kar, unntatt hos eplesneglene, og det er enorme mengder kirsebærreker i mine akvarier. Likevel kan jeg nok telle på to hender det antallet reker jeg har funnet inntørket på gulvet her.
jeg snakket litt med hybelkaninene mine, og ingen av dem hadde hatt besøk av reker, så de gjemmer seg vel bare veldig godt i bollen.
naits
jeg snakket litt med hybelkaninene mine, og ingen av dem hadde hatt besøk av reker, så de gjemmer seg vel bare veldig godt i bollen.

*knis*

Så du har snakkende hybelkaniner altså? Tyder på at du kanskje vasker gulvet enda sjeldnere enn meg (husker ikke sist akvarierommet fikk besøk av en vaskeklut en gang...)
Vi har et 28-liters rekerkar som står uten dekkglass (blir for varmt nedi der med glasset på). Alle rekene (unntatt én) som bor der, kommer enten fra mona o eller er barn av reker fra mona o (og jammen er de blitt maaaange på bare 6 uker - vi startet med ca 16 midt i juli, nå må det nærme seg 50 med stort og smått).

Vi har hatt kirsebærreker i snart ett år nå, og så langt har vi ikke oppdaget noen rømlinger - hverken tørre eller ferske Så støtter mona o's observasjoner om rømmningslystne rekre - de kan finne på å stikke av, men gjør det sjelden.

Når det gjelder mat, så finnes det eget fôr til reker. Dette er vel aktuelt i ditt tilfelle siden rekene skal bo alene i bollen og det dermed ikke blir noe matrester etter fiskene å spise. JBL NovoPrawn er populært hos våre reker. Malletabletter kan også brukes, men rekefôret er spesiellt sammensatt sånn at rekene skal få de de trenger for å bygge og skifte skall. Erter er også noe våre reker er veldig glad i. Bruk vanlig frosne erter, tin dem under litt rennende lunkent vann. Klem innmaten ut av skallet (viktig!) og server
Jeg har kun opplevd rømming fra 10-15 litere... kan det være et tegn på at rekene bør ha bedre plass? Eller er det bare det at vannet er grunnere og de får lettere fraspark fra bunnen? Jeg har mine i 60, 70 og 150 liter, og ingen rømlinger, selv om karene er åpne...
jeg bestilte noen ting fra webzoo i dag, synn at jeg ikke fikk med meg rekematen kan jeg endre bestillingen? via mail eller bare hved å bestille rekematen nå før de får behandlet bestillingen min?

men jaja, jeg får gi dem noen erter.

hvis jeg ikke har frosne, kan jeg gi dem tørre, eller kan jeg legge noen i vann en stund, ta av skallet å gi innmaten til dem?

forresten, når de sitter på planter å beveger de små føttene under kjeften, spiser de da? de bor sammen med en baby guppy, og den får mat.
Prøv å send en e-post, kanskje du får det med likevel.
naits
forresten, når de sitter på planter å beveger de små føttene under kjeften, spiser de da?

Ja, de fører matpartikler fra plantebladet med klørne sine og opp i munnen. Munnen har et par med små bevegelige utenpåliggende kjever, som fører maten videre fra klogrepet og inn i selve reka
Tilfeldig bekjentskap
© Rolf H Dahl
Reklame for plussmedlemskap