Bunnplanter og reker

Jeg vet det er best med mose i bunn til reker. Er det noe annet man kan bruke i stedet? Mose er ikke lett å få tak i; i hvert fall ikke nok, og mose vokser jo alt for sakte.

Mesteparten av den mosen jeg har kjøpt, er i rød krystallrekekaret hvor de trives utmerket. Det resterende er i tetrakaret hvor jeg håper at noe yngel skal vokse opp etter hvert.

Så mitt spørsmål er: Hva annet kan jeg bruke i f.eks. kirsebærrekekar inntil mer mose er innkjøpt?

Rekene mine vandrer over hele karet, både høyt og lavt, ikke bare på bunnen. Der det er mat finner du reker

Du kan jo plante noen hurtigvoksende stilkplanter, med fine, små blad slik at det blir et "villniss" og kratt rekene kan bo i og søke tilflukt i ?
For eksempel Hygrophila polysperma. Vokser fort, er dekorativ og danner tette kjerr om man lar den gro vilt

Andre muligheter er stilkplanten som kalles Hornblad. Veldig lett å få tak i den også, både i zooforretninger og i annonser her på AF. En av de vanligste akvarieplantene, og vokser under omtrent alle slags vilkår. Sett en bukett stilker relativt tett sammen på bunnen, støtt evt med noen små steiner så de ikke flyter opp så lett (Hornblad danner ikke røtter, så mange bruker den flytende i en "tangvase" også).

En plante som er veldig lik hornblad, men som mange synes er et hakk mer dekorativ, er Limnophila sessiliflora, og det er en annonse her.

Psst!
Har du sett denne annonsen for javamose...?
Jeg har masse flyteplanter; salvina og pista som jeg kan bruke inntil jeg får tak i mer hornblad.

Takk for tips.
mona o
Psst! Har du sett [URLBLOCK1]...?

Joda, denne annonsen har jeg sett, men ikke fått noen respons på forespørsel ennå.
Har ikke en mosebit i rekekarret mitt og det fungerer utmerket(må ikke ha mose selv om man har reker).
Er så heldig og skal få tilsendt en dott av Lene E.
Ken Myrseth
Har ikke en mosebit i rekekarret mitt og det fungerer utmerket(må ikke ha mose selv om man har reker).

Ok, det visste jeg faktisk ikke. Men nå vet jeg.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap