pakistanbotia

Noen som vet hvor jeg kan få tak i pakistanbotia?
Disse går fint sammen med molly,guppy,maller?
Har sett denne i alle akvariebutikker i tønsberg, så tror ikke den er spesiellt vanskelig å få tak i.

Burde gå fint med de nevnte fiskene.
Har selv to polka dot botia, og de er ganske rolige og fredelige. Tror ikke pakistanbotiaen er noe mer aggressiv.
Hei, spiser polka dot botia også snegler?
Jepp. veldig flink
bilde av den på profilen min tror jeg
Hei Mats

Hvor i Tønsberg får jeg tak i disse da? Vet du noen om prisen på de?
Usikker på prisen, men ligger vel på rundt 100lappen.

Jeg har sett pakistan/polka dot botia på Krizoo som ligger på sem (like utenfor tønsberg).
De har også en avdeling rett ved bussterminalen i tønsberg(butikken ligger nesten rett under den gangbrua på farmandstredet ).

Og jeg har sett de på Maxizoo som er den nystartede butikken som ligger på kilen. (må kjøre forbi sykehuset og vidre den veien.)

Det er også en liten butikk i tredje etasje på farmandstredet men husker ikke om jeg har sett de der i det siste.

Ok, er bare utrolig i tvil hva jeg skal kjøpe som er effektiv mot sneglene, og som ikke plager livet av annen fisk.
Vurderer også noen eplesnegler, men vet ikke hvor effektive disse er mot pestsnegler.
Richard Thinghaugen
Ok, er bare utrolig i tvil hva jeg skal kjøpe som er effektiv mot sneglene, og som ikke plager livet av annen fisk. Vurderer også noen eplesnegler, men vet ikke hvor effektive disse er mot pestsnegler.

ps hvordan er maxizoo? er det en bra butikk? har ikke fått tatt turen dit enda.
Ligger det ved extra leker?gamle kilden kino?
De hjelper jo noe, (har disse også) siden de spiser mat/alger fortere enn det pestsneglene rekker. men de blir ikke borte på denne måten.

PÅ maxizoo har de forresten dvergbotia (har kjøpt en selv) og musebotia også. Begge er utrolig kule. anbefaler en tur dit

har ikke opplevd at polka dot botiaene er aggressive. De sloss jo litt seg imellom noen ganger, men det er sjelden, og ikke til bry for de andre.

Pass på å mate lite i en periode etter at du har satt inn botia, da blir de mere effektive.
kan de spise "lettvindt" så gjør de det
Richard Thinghaugen
[QUOTE=Richard Thinghaugen]Ok, er bare utrolig i tvil hva jeg skal kjøpe som er effektiv mot sneglene, og som ikke plager livet av annen fisk. Vurderer også noen eplesnegler, men vet ikke hvor effektive disse er mot pestsnegler.

ps hvordan er maxizoo? er det en bra butikk? har ikke fått tatt turen dit enda.
Ligger det ved extra leker?gamle kilden kino?

Er utrolig fornøyd med maxizoo. er der ofte. utrolig bra butikk og bra service. Gode kunnskaper om fisk også.

Driver faktisk å snakker med daglig leder der om fast jobb
Ser lovende ut, men veit ikke når det eventuellt blir ledig jobb til meg der. håpe håpe...
Takk for bra svar Mats, får ta turen dit i helgen og kjøpe meg noen tror jeg.
Hvordan for gir du disse krabatene?
De spiser seg feite på hjemmelaget discus mat hos meg, men spiser alt av flakfor, granulat og synketabletter.

Spiser også reker og røde mygglarver +++

Altetende akkurat som meg
Da er det bare og hoppe oppi Mats og dele maten med de
Ser at de bør ha sand i bunn, men jeg bruker grus...hmm gjør det noe om jeg har grus? Vil helst beholde den.
Hehe

Tror nok ikke de blir så glade da. Blir vel fort litt vannsøl å da hvis jeg trykker 60 kg til oppi der

Hadde grus til mine å det første året. Har sand nå. Har ikke merka noe forskjell på trivsel eller atferd hos fiskene.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap