silikon tørketid? :o

Jeg har akkurat limt inn en hjemmesnekkra bakgrunn i 60 litern min med biltema universal silikon.. Siden det er limt litt stein og sånt på bakgrunnen så har jeg lagt liggeunderlag i bånn for sikkerhetsskyld. Siden jeg ikke har hørt så mange erfaringer med liggeunderlag i akvarium så tok jeg liksågodt og smurte hele greia inn med et tynt lag silikon ;P bakgrunnen er forøverig også lagd av et liggeunderlag med sand og greier limt på men dette har fått herde skikkelig i en 3-4 dager alt før jeg limte den inn.. Så hvor lenge bør jeg vente før jeg fyller karet igjen? Det er vel ca. et 1-3 mm lag silikon i hele bunnen og under liggeunderlaget og bak bakgrunnen , + en 3-4 mm tjukk stripe langs kantene. Fiskene ser ut til å kose seg i en 30 liters balje med sand og alle plantene flytende runt , de kan godt klare seg der et par dager om det er det som skal til :P
Inaktiv bruker
Universal silikon? Sikker på at denne går ann å bruke i akvariet?
Jeg tror de fleste silikoner tørker ca 2mm i døgnet.. Vent et par dager så kan du fylle det opp
mja , jeg leste her et sted at det skulle være den beste å jobbe med og at den hadde funka bra til akvariebruk
Sikker på at du ikke forveksler med claes ohlsson sin akvariesilicon?
Inaktiv bruker
Den siliconen jeg brukte fra Biltema var en liten tube med bilde av et akvarium på forsiden. Vet ikke om den universalsiliconen er helt trygg å bruke i et akvarium.
da blir det ekstra spennende når jeg skal fylle karet igjen da :P
aha , jeg hadde lest det av et annet forum..

" På Biltema er de store tubene dårlig merket, men den som kalles Silikon Universal, er den samme som er på småtuber som er merket for akvariebruk.
For sikkerhet skyld se at det står "enkomponents universalsilikon" på baksiden. "

finner ikke igjen det andre innlegget der jeg snakka om da men.. satser på at det går bra uansett :P
Står det noe om mugg\ alger på tuben? Jeg er styggelig redd at du har en silicon som er tilsatt antisoppmiddel, og dette er ren gift...
Biltema selger ikke akvarie silicon
Det gjør imidlertid clas ohlson. Det du har kjøpt har med 99% sikkerhet soppdrepende middel og vil gjøre det samme med alt levende liv i akvariet ditt som det gjør med soppen

Du MÅ bruke en [URL=http://www.webzoo.net/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=&sok=ja&produktid=161&HKatID=]eddikbasert silikon [/URL]beregnet for akvarier.......
Inaktiv bruker
Cyberbob66
Det gjør imidlertid clas ohlson. Det du har kjøpt har med 99% sikkerhet soppdrepende middel og vil gjøre det samme med alt levende liv i akvariet ditt som det gjør med soppen :-( Du MÅ bruke en [URL=http://www.webzoo.net/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=&sok=ja&produktid=161&HKatID=]eddikbasert silikon [/URL]beregnet for akvarier.......


Er helt enig i det du skriver i innlegget ditt.....men ikke overskriften Jeg har kjøpt akvariesilicon på Biltema jeg. Små tuber à 50 ml til 26,90. Fiskene her har ikke daua av det Men dette er ikke samme type som Universal siliconen de selger i store tuber.
Tilfeldig bekjentskap
© Annette Kleven
Reklame for plussmedlemskap