In & Out slamhevert fra webzoo

Kjøpte denne da jeg har problemer med nakke/rygg og tenkte at dette ville lette jobben med å slamme 375 l min.

Prøvde den idag og må bare si at jeg er mektig imponert. Hadde litt problemer med å feste den til krana. Litt stuk med den festegreia, men når alt var på plass så gikk det som en drøm. Har aldri fått gjordt så mye på en gang. Satte den oppi og slammet litt for jeg lot den ligge der og tømme vannet selv. (imens fikk jeg vasket over gulvet i stua og tørket støv) Da dette var gjordt så reverserte jeg slik at den fylte opp akvariet igjen.

Til tross for at jeg bruker litt ekstra vann i springen må jeg si at rengjøring og vannbytte har blitt så mye enklere. Ja til og med en fryd.

Andre har kanskje ikke samme erfaring, men for meg er dette helt topp !!!!

Mvh Linka
Støtter deg her Den er fantastisk!

Angående vannforbruk så kan jeg stenge vannkranen helt hvis jeg vil etter at jeg først har "dratt" den i gang. Jeg har koblet den på dusjbatteriet, og fallet gjør at vannet renner ut likevel, selv om det går endel saktere.
Selv har jeg ikke vannmåler, men det kan være greit å vite for dem som må betale for dråpene
Lurer litt på denne selv, men stusser litt på rett fra springen... Hva med temperaturen på vannet? Går det greit med kaldt vann?
Har så langt selv alltid brukt temperert vann.
Ja denne saken er helt super!Vær bare ops på at gjengene på delen du skrur på krana er av plast og blir fort ødelagt om du skrur for hardt til.Min røk for en mnd siden og jeg ble fortalt at man ikke får kjøpe denne delen alene men det ordna seg heldigvis gjennom en grei forhandler her i Bergen::
Ja, den vanntemperaturen... Har man verdifull og sensitiv fisk, så er det vel litt risky med store vannbytter...
I sommer har jeg bare brukt kaldvann ved 30% vannbytte... men jeg er usikker på om dette funker om vinteren... Vi hadde ikke noe særlig kobber i vannet sist vinter, men i år ser jeg at badevannet i badekaret er lysegrønt... Jeg vet at det har vært reparasjoner på varmeanlegget også. Tror ikke jeg tør bruke varmvannet denne vinteren heller... :S
Bruker selv kaldt vann rett fra springen og rett oppi diskuskarret mitt. Og det fungerer ypperlig, må bare passe på og ike bytte for mye vann av gangen, slik at tempen ikke faller mere enn fiskene tåler/liker/har godt av-men det fungerer ypperlig i 660 L min med diskuser(bytter melom 10-20%)dagelig i det karret, med vann rett fra springen.
Det var det jeg trengte å høre... Da er innretningen bestilt..
vofsi
Ja denne saken er helt super!Vær bare ops på at gjengene på delen du skrur på krana er av plast og blir fort ødelagt om du skrur for hardt til.Min røk for en mnd siden og jeg ble fortalt at man ikke får kjøpe denne delen alene men det ordna seg heldigvis gjennom en grei forhandler her i Bergen::


Har brukt denne innretningen i 3-4 år og byttet denne delen. Den er å få kjøpt løs direkte fra Jbl eller i en velassortert dyrebutikk. Riktignok kostet den 250,- hos dyrebutikken. Helt nytt sett koster bare 350,- hos Webzoo....

Ikke bruk for høyt trykk på kranen når du fyller tilbake. Det sliter på den blå plastkranen.

De fleste trenger en overgang fra egen kran til slamsugeren. Det får du i nærmeste rørleggerbutikk. Bare sjekk størrelsen på kranen hjemme først.

Med 11 kar i huset er dette en drøm ! I tillegg har jeg kjøpt forlenger slange for å nå de karene som ligger lengst bort fra nærmeste kran. Nå rekker jeg 15 meter....
It`s a lifesaver....

Bruker ikke iskaldt vann, men holder det så kalt som mulig.

Feste til kranen har jeg latt henge på for festetvar så lett å ødelegge.

Mvh Linka
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap