Masse død pga kortsluttet varmekolbe i eheim 2128

Eg kjøpte et nytt Eheim 2128 filter med innebygget varme i fjor sommer.

For 2 dager siden når eg kom hjem fra skulen var det merkelig stille i akvariet. det var ganske varmt, hørte en del "knitre" lyder i varmeelementet inni pumpen. tok av stikkontakten på varmeelementet og da sluttet lyden.

Målte temperaturen til 41,5 grader og alle fiskene mine var selvsagt døde...
Var en god del forskjellige spesielle maller og malawi cicklider oppi der....


Vet noen hvordan butikken som solgte meg pumpen stiller seg til evt garanti og om de dekker fiskene mine?

Noen som har vært borti dette før?
Uff! Det hørtes stygt ut! Jeg vet ikke, men jeg tror jammen jeg ville sendt en e-post til eheim direkte, før jeg snakket med butikken...
Hvis Eheim gir deg ulike valg i forhold til butikken , så velger du selvfølgelig det beste.
Ta bilder av de døde fiskene, hvis du har mulighet...
Fiskene ble kastet siden det var en veldig ekkel råtten lukt, så eg tenkte ikkje på bilde, men håper det går bra uten...

Får sende en mail til eheim også, har sendt til butikken og, men ikkje fått noe tilbakemelding enda....
Det er vel vanlig med to års garanti på pumper? Kjøpte ny pumpe her forleden, da spurte jeg om garantien og det var svaret jeg fikk. Og garantien bør jo gjelde "drepte" fisker også.. Godt forslag fra Aggi, om å ringe Eheim. De skal jo liksom ha de 'beste' pumpene..
Kjedelig dette Dette er første gangen jeg hører om tilfeller der den innebyggede varmeelementet tørner tulling.

Kan boksen med temp-justeringen ha fått fukt? Det er vel i denne feilen ligger. Varmeelementet er jo bare enten on eller off, etter hva denne boksen sier.

Når det gjelder reklamasjon, er det ikke noen tvil om at du vil ha krav på enten nytt filter, eller å få reparert det du har.
Følgeskadene av feilen, det vil det overraske meg voldsomt om du får dekket. Det er noe de fleste fabrikater, enten det er det ene eller det andre produktet, har beskyttet seg mot.
Har selvsagt ikke liggende en eneste manual med garantibevis fra Eheim, så jeg får ikke sett hva de sier i sin garantierklæring.

Men det er jo selvsagt lov å forsøke å få en erstattning her.
Tilfeldig bekjentskap
© Joachim Knaack
Reklame for plussmedlemskap