Scalarer

Hvordan ser jeg best hvem som har dannet par ?

Jeg har 5 snart voksne gående sammen, de har jeg hatt fra de var knappe 1kr. strørrelse. Planen var å la dem parre seg ut selv og så selge 3 av dem.
Ser den største av dem begynner å bli agressiv mot noen av de andre, dette må jo bety at den begynner å bli kjønnsmoden ?
To av fiskene er forøvrig svært små av vekst, men alle er like gamle.
Et par som begynner å danne seg, vil "synkronsvømme". De vil holde seg sammen store deler av tiden. Når den ene svømmer opp, eller ned, gjør den andre det også, dette er ganske synlig når en ser etter.

Når den ene svømmer aggressivt mot den andre, vil partneren holde stand, løfte hodet mot overflaten, og vise frem hakefolden, og så vil de svømme sammen i samme retning.

Subtilt, og elegant
Takk for svar, de er nok ikke helt der ennå, høres ut som det vil bli ganske greit å se.
Har selv et scalare parr av oppdrettsvarianten, og det er lett å se at de er "kjærester". Disse går i et 660 L diskuskarr + en stor VF Peru scalare. Den VF prøver å "bryte opp"parret, men foreløpig så holder parret sammen-ser ikke ut som den langt større og "penere"VF har noe mulighet til åfå partner i karret mitt nei.
Forresten så la parret mitt egg igår kveld(noe de gjør ofte), men så lenge jeg ikke flytter de så kommer egga max til å klekkes, før de evt.blir spist.
Men mallene som også går i det akvariumet, bruker å rape egga første natten.
Tilfeldig bekjentskap
© Jan Bukkems
Reklame for plussmedlemskap