Hva slags fisk til ett kar på 180L ?
Postet 02.09.07 kl 16:59
Endret: 02.09.07 kl 19:43
Alt du spørr om blir jo en smak sak-og seff mye penger du vil/kan bruke på fisker og dv planter.
Jeg ville fylt bånnen med en kuul L malle (5-10stk) f.eks L134 eller L144 utrolig kuule Bunn fisker(mine favoritter)-vis du greir åfå tak i disse da. Men de koster fort noen 100,-lapper pr.stk.
Derfor er det som jeg sier, smak og behag og seff lommeboken som bestemmer hva du skal ha i karret.
Kona har et juwel møbelkarr på 180 L-som er et selskapskarr/fiskesuppe med lett blanding av fisker. Noe som også kan være dekrotivt og fint. Og det koster ikke "skjorta"for fiskene.
Sett inn ancistrus og f.eks sommerfugl ciklider eller paletter så har du ihvertfall noen fine fisker til g begynne med, så kan du tenke og titte vidre på hva annet du vil ha. Bare et forslag
Jeg ville fylt bånnen med en kuul L malle (5-10stk) f.eks L134 eller L144 utrolig kuule Bunn fisker(mine favoritter)-vis du greir åfå tak i disse da. Men de koster fort noen 100,-lapper pr.stk.
Derfor er det som jeg sier, smak og behag og seff lommeboken som bestemmer hva du skal ha i karret.
Kona har et juwel møbelkarr på 180 L-som er et selskapskarr/fiskesuppe med lett blanding av fisker. Noe som også kan være dekrotivt og fint. Og det koster ikke "skjorta"for fiskene.
Sett inn ancistrus og f.eks sommerfugl ciklider eller paletter så har du ihvertfall noen fine fisker til g begynne med, så kan du tenke og titte vidre på hva annet du vil ha. Bare et forslag
Postet 02.09.07 kl 17:19
Masse planter, gjerne sverdplanter og anubias.
Og for all del: finkornet sand, feks biltemasand. En del ciklider finner mat ved å sile sand gjennom gjellene, så da fungerer det ikke med grus.
Skal du ha sommerfugler kan det være greit med noen kokkoshuler også. Som yngleplass. Selv har jeg en kunstig "lekshule" og i tillegg en liten labyrint av stablede skiferstener som gjemmeplass for mallene.
Ønsker du en liten, spesiell og ikke for dyr malle, så ta en kikk på avataren min! Det er en Sewellia Lineolata. Kjempekul!
Og for all del: finkornet sand, feks biltemasand. En del ciklider finner mat ved å sile sand gjennom gjellene, så da fungerer det ikke med grus.
Skal du ha sommerfugler kan det være greit med noen kokkoshuler også. Som yngleplass. Selv har jeg en kunstig "lekshule" og i tillegg en liten labyrint av stablede skiferstener som gjemmeplass for mallene.
Ønsker du en liten, spesiell og ikke for dyr malle, så ta en kikk på avataren min! Det er en Sewellia Lineolata. Kjempekul!
Postet 02.09.07 kl 19:34
Penger er ikke det jeg tenker på når det kommer til innredningen. Skulle gjerne hatt større kar også hvis det ikke var for plassen. men går snegler sammen med det meste ? og hvor mange sommerfugler kan jeg ha? Planter og sånt. er det noen som har noen fine bilder av 180 liter. så jeg kan få litt inspirasjon. og sand. funker det med rådasand eller hva den heter. er det enkelt å slamme ut av? det ble litt mye men får håpe det går bra. Siste ting: har 10 neoner fra det andre karet. går det sammen med de andre.
Postet 02.09.07 kl 21:42
Postet 03.09.07 kl 10:33
KampfiskenØnsker du en liten, spesiell og ikke for dyr malle, så ta en kikk på avataren min! Det er en Sewellia Lineolata. Kjempekul!
Sewellia Lineolata er ingen malle, den tilhører karpefisker og er ingen algespiser. Men kul er den, trenger en del sirkulasjon og oksygenrikt vann, har hatt flere slike tidligere.
Postet 03.09.07 kl 12:31
Endret: 03.09.07 kl 12:32
Postet 03.09.07 kl 15:40
Postet 03.09.07 kl 15:50
Bettina[QUOTE=Kampfisken] Ønsker du en liten, spesiell og ikke for dyr malle, så ta en kikk på avataren min! Det er en Sewellia Lineolata. Kjempekul!
Sewellia Lineolata er ingen malle, den tilhører karpefisker og er ingen algespiser. Men kul er den, trenger en del sirkulasjon og oksygenrikt vann, har hatt flere slike tidligere.
Selvfølgelig har du rett her!
Ingen malle, men dritkul uansett!
Men dessverre utrolig sky! Skal være glad den dagen jeg klarer å ta et brukbart bilde av den! Kunne faktisk teknt meg et artskarr med denne! med fossefall og vannkjøler! Noen som har prøvd dette?
Postet 05.09.07 kl 00:23
Postet 05.09.07 kl 08:36
Postet 05.09.07 kl 08:50
Postet 05.09.07 kl 13:59
Postet 05.09.07 kl 14:01
Postet 05.09.07 kl 14:07
Postet 05.09.07 kl 14:10
Postet 05.09.07 kl 14:56
Postet 05.09.07 kl 16:26
Postet 05.09.07 kl 20:25
Postet 11.09.07 kl 17:15