Diskus adopsjon
Jeg havner plutselig i en situvasjon nå der jeg for 5 diskus (gratis) av en dyre forrettning. er 4 som er noe jeg ville kalle medium store, og 1 som ser ganske så fullvoksen ut. eller tilnærmet. alle 5 pærer preg av at de ikke har blitt passet spessielt godt på.. jeg er ingen diskus ekspert men noen av de er ikke helt runde som jeg er vandt til å se..(underanæring?) og en har fått skadet øyet sitt litt.. jeg ble spurt om jeg ville ha de gratis,noe hjerte mitt ikke tillot å si nei til.
MEN
eneste jeg har å tilby dem er plass i 300 litern min. å det vet jeg ut i fra det jeg har lest ikke er det perfekte diskus karret,for det har fast innvendig bakgrunn,litt planter og ikke minst annen fisk.. hva akvariet mitt innholder står på profilen / mine akvarier.. er det noe der som abselutt ikke går sammen med diskus ?
så langt jeg kan se skal det gå greit i forhold til de vannverdiene jeg kjører på i det akvariet. hardhet på 5,ph på 8,tempraturen ligger på 28. nitrit er 0. et av de kraftigste juwel filtrene som sitter i akvariet nå.
planen min er å våke over vannverdiene som en hauk de første ukene for å se hvordan det går med de oppi, å skifte 30-40 liter vann anhver dag.
dette må i hvertfall være bedre enn i den 60 litern de lever i nå
MEN
eneste jeg har å tilby dem er plass i 300 litern min. å det vet jeg ut i fra det jeg har lest ikke er det perfekte diskus karret,for det har fast innvendig bakgrunn,litt planter og ikke minst annen fisk.. hva akvariet mitt innholder står på profilen / mine akvarier.. er det noe der som abselutt ikke går sammen med diskus ?
så langt jeg kan se skal det gå greit i forhold til de vannverdiene jeg kjører på i det akvariet. hardhet på 5,ph på 8,tempraturen ligger på 28. nitrit er 0. et av de kraftigste juwel filtrene som sitter i akvariet nå.
planen min er å våke over vannverdiene som en hauk de første ukene for å se hvordan det går med de oppi, å skifte 30-40 liter vann anhver dag.
dette må i hvertfall være bedre enn i den 60 litern de lever i nå
Postet 03.09.07 kl 00:55
At karret ditt har innredning er ikke noe problem. Heller ikke den innvendge bakgrunnen.
Discushold går mye ut på teknikk. Er karret velfiltrert og har stabile vannverdier samt god vannkvalitet så ordner det meste seg.
Det man prøver å unngå er store L-maller samt hurtigsvømmende fisk. Store L-maller kan gå etter kroppssekretet på discusen. Hurtigsvømmende fisk kan stresse opp discusen.
Postet 03.09.07 kl 10:19
Postet 03.09.07 kl 12:49
Postet 03.09.07 kl 19:29
Postet 03.09.07 kl 20:52