Sende eplesnegler i posten?

Hei,

er det noen som har gode tips om hvordan man kan sende eplesnegler (små) i posten?
Jeg fikk mine i en dobbel plastpose med ca 1 dl vann oppi. Posen var slakk, og uten særlig luft oppi. Rundt posen var en halv avis (det var vinter) og dette var oppi en rengjort melkekartong som var stiftet igjen. Adressen var skrevet på med sprittusj....
Alle sneglene (7 stk) levde.
Fikk mine på samme måte. Det gikk helt fint.
Det er viktig med luft i posen..... Fikk selv tilsendt noen med for lite luft i boksen, det luktet så utrolig råttent når jeg åpnet opp (en var død)...... Tror det er like viktig eller viktigere med luft enn vann......

Har også mottatt reker med en full flaske vann, det ikke folk tenker på er at levende vesner trenger luft....
Jeg har forstått at det viktigste er å unngå at pakken blir liggende på postkontoret over helga... Mine poser hadde så og si ingen luft, men jeg vet jo ikke om vannet var tilsatt ekstra oksygen..
Jeg har fått tilsendt både reker og snegler i slakke poser uten luft. Den ene rekeposen hadde til og med lekket vann (avisen var våt) men alle levde. Tror de tåler ganske mye.
Lurt å sende man/tirs for å unngå at de ligger over helga - posten kan jo gå tregt nok iallefall

Ps: Har du tillatelse av Holger å bruke det bildet?
Sender helst slikt i tomme flasker, de tåler gjerne mer enn en pose.

Som det er nevnt; luftmengden er viktig. Det er ikke uvanlig at jeg har ca en desiliter vann på en halvliters flaske.
Issolering mot varme\ kulde er også viktig. En så liten vannmengde, blir relativt fort nedkjølt.
Snegler og de fleste reker tåler gjerne dette bedre enn fisk.

Jeg sier ikke her at det er egnet å sende fisk, eller lov å sende fisk på denne måten, men trekker bare en sammenligning

Fjernet bildet, ser ikke behovet for bilde i tråden, og det er slett ikke sikkert at copyright her er fulgt
Tilfeldig bekjentskap
© Rannveig Strand
Reklame for plussmedlemskap