Noen som vet hva dette er?

Fikk to fisk av dette slaget i pensjon i dag men vet ikke hva det er... De er ca 12cm lange.. Anybody??
Nope ikke den. Ser ut som en sild. Helt sølv med kun den svarte flekken..
Finner foto av en ungfisk av den jeg henviste til i "Norsk Akvarie og Hagedamleksikon". Den manglet de skarpe fargene ytterst på finnene. Siden den visstnok kan bli en 15-16 cm lang, så er det kanskje slike ungfisk du har
Den har et buet hode, større øyne, andre finner og ingen andre farger. Få den ikke til å stemme nei.
Sjekk denne linken. Jeg synes de ligner veldig på dine
Den ser ut til å stemme men når jeg søker i vår base får jeg opp den samme som det var linket til i sted og den er ikke lik noen av dem i hodefasong eller farger. Rart. Kanskje jeg har en svensk utgave på besøk.. He he.
Tror nok det er fordi det er ungfisk Stod i boka at de lange trådene på finnene først kom når fisken begynte å bli voksen. Den eneste måten å bli sikker på er vel å vente å se da Fine fisk var det i alle fall
Ja de er litt fine. Ser ut som sild... De kom i karet i dag og hun som eier dem vil ikke ha dem tilbake. Kommer nok en annonse på forumet med det første for med gullfisken kan de ikke gå. Litt dumt men sånn er det bare.
Ville bare forsikre meg om at vi har funnet riktig fisk.... Noen som kan bekrefte?
Kansje bildene i profilen tilhører en annen fisk, Puntius mahecola?

Fisken på bildet ditt er en P. filamentosus.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap