Kan jeg ha ciklide i 140 literen?

Jeg skal i dag få 6 palettciklide yngel, men er litt usikker på om de vil passe sammen med fiskene mine. Vil de kunne spise på f.eks guppy og neontetraen? Jeg har ikke tenkt å beholde alle 6, men se hva som er hann og hunn for å beholde ett par.
Men jeg har begynt å tenke at kanskje jeg heller skulle skaffet meg sommerfugl ciklide, er disse mer fredelige? Vil de passe bedre sammen med fiskene mine?
Fiskene står listet i akvariet 140 liter.

Jeg tror ikke det vil være noe problem med fiskesammensetningen, men det vil vel kanskje bli litt trangt? Du har ganske mye fisk allerede og jeg ville ikke introdusert 6 paletter i dette karet. Hva med den ensomme guramihannen - har du tenkt han skal få en hun med tiden? Eller kanskje det er bedre å selge han?
Har selv to guttepaletter i 375literen. Dette er de roligste og snilleste ciklidene jeg har hatt, de gjør ikke en flue fortred. Riktignok er flua spist lenge før den kommer i skiktet palettene lever

Det eneste de gjør av "ugang" er å ete eggene til både danio og kongotetra i stor stil. Men siden eggene uansett ville blitt spist, anser jeg ikke dette som ett stort problem

I ett 140L kar med annen fisk, ville jeg enten satset på ett kjønn, eller ett enkelt par. Ikke mer en dette
Disse er bare yngel og jeg vil bare ha to når de er voksne.. Vet ikke kjønnet på de enda.
Guramihannen er død. Men jeg har en hunn, kommer nok til å kjøpe en hann til henne igjen.
Muligens blir det litt trangt ja.. men jeg fikk heldigvis byttet bort plecoen i går!
Er litt usikker på om jeg skal ha yngelen eller ikke. Tørr ikke ha de i 60 literen hvis de vil spise på de fine rekene jeg fikk av Frank i dag. Takk for kjøpet!
Jeg vil vel også beskrive Palettcikliden som en veldig rolig og ikke så alt for kresen fisk=)
Da får jeg gjøre et forsøk å se hvordan det går! Forhåpentligvis blir det bra!
Går helt sikkert bra vettu.. Lykke til
Fredly: Takk for det!

Nå er de kommet i hus og er kjempefine!
Blir spennende å se når de vokser opp!
Ta noen bilder etterhvert da vet du=)
I dag skal jeg få et palettpar til 140 literen.

I tillegg har jeg palettynglene jeg hadde byttet til meg tidligere. Er litt redd for hvordan dette skal gå.. men har jo 60 literen i bakhånden hvis det skulle bli for mye krangling.
Er mest redd for Ancistrusene, de er jo sjefene i karet for øyeblikket. Må/bør jeg ta ut de to Amanorekene jeg har? Eplesneglene skal i allefall flyttes over i 60 literen.

Kom gjerne med innspill hvis det er noe jeg bør forandre på!

Nå må jeg få byttet vekk palettyngelen, så hvis noen er interressert så ta kontakt!
Dette går helt sikkert bra, du har ikke for mye fisk, så det trenger du ike tenke på!!!
Det ble ikke noen fisker på meg likevel..
Han jeg skulle få palettene av hadde fått egg på de i natt, så da ville han ikke gi de bort..
Jeg får vel bare smøre meg med tolmodighet å vente på at palettyngelen skal vokse seg store.
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap