co2

Har målt KH 3 og PH 7,5 dvs 3 ppm low på co2 målekalku. Hva betyr det og hva kan jeg gjøre for å få den til å bli "good".
Det betyr rett å slett at plantene ikke har tilgang på tilstrekkelige mengder Co2 for optimal vekst.
Det er imidlertid flere som har så lite Co2 i vannet, en de som har mer
Meg inkludert. Tilsetter ikke Co2 i noen av karene, men har en til tider plagsomt stor plantevekst
Fordelen med god plantevekst er at plantene da forbruker med av avfallet i karet, og at en kan tjene en slant på å selge avleggere :p

Eneste måte å øke Co2-en på, er med å tilsette denne gassen til karet.
Dette kan gjøres med alt fra billige DIY-sats opplegg, til trykkbaserte systemer som koster alt fra noen tusen, til mange tusen

For at plantene skal greie å nyttegjøre seg store mengder Co2 i vannet, må en også huske på at plantene trenger tilstrekkelig og riktig lys, samt mikro og makronæringsstoffer. Alt i passende mengder
co2
Ok, tilsetter bare Nutron Ferro ved vannbytter. Er dette for dårlig/for lite til plantene ?? Har ganske (tror jeg) bra med planter i karet.
Nutron Ferro er ikke ett produkt jeg kjenner fra egen drift av karene, men jeg mener dette er en ren jerntilsetting. Dette er desverre ikke tilstrekkelig for at plantene skal vokse, de trenger andre mikro og makonæringsstoffer.

Anbefaler deg å skaffe Tropica sin flytende plantenæring, og heller bruke denne. Tilsetti tilegg til denne 1/3-1/2 dose av jerntilsettingen du har, som ett supplement
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Kirkevåg
Reklame for plussmedlemskap