Bråkepumpe

Hei!
Har akkurat kjøpt og installert pumpe nr 2 i karet mitt, en fluval 405. Men den durer ganske mye. Noen som har erfaring ifht denne pumpen? skal den dure så mye, eller er det noe som er feil?
Har du fått ut all luft? Er en hendel på venstre side på toppen som du skal pumpe med for å få vakum. Hvis du ikke får all lufta ut vil det bråke. Hadde det sånn på min helt til jeg fant ut jeg hadde koblet innsuget på utslangen og omvendt.

Står og godt forklart i bruksanvisningen og på DVD som følger med.

Har en sånn pumpe selv og er meget fornøyd.
De fleste utvendige filtre er stille som mus, også fluval.

I starten er det gjerne en del gass i systemet som lager en del støy, samt at filtermassen ikke har fått satt seg. Om ett filter lager litt støy de første 2 ukene, trenger det ikke være noe galt

Men for å være sikker på at det ikke er noe feil, bør du åpne filteret, for å skjekke impeller\ aksling.
Nå har jeg sjekka impelleren, kan ikke se noe galt(uten helt å vite hva jeg skal se etter ). Har pumet vakum til den store gullmedaljen, men den durer fortsatt. Får stole på Frank, og la den stå etpar uker (pakket inn i pledd) for å se om det blir bedre.
pass på at den ikke blir for varm når den er innpakket i pledd da...
Vi hadde en AM-Top pumpe spm bråkte noe helt forferdelig. Men etter noen ukers tid ble den helt musestille...Så det er bare å vente å se
Jeg har dessverre veldig dårlig erfaring med Fluval utvendige filtre. Har både Fluval 304 og 404 og begge to har etter under ett år begynt å bråke så mye at de måtte byttes ut pga sjenerende støy.

Håper du finner ut av støyet!
Tilfeldig bekjentskap
© Rita D. Aspevik
Reklame for plussmedlemskap