Frossen artemia og annen snack

Jeg bruker å bryte av en bit og ha den i et dramglass med kaldvann. Når den er tint, serverer jeg med teskje. Saken er at det bestandig blir for mye, og dette havner i søpla. Går det å ha det i kjøleskapet til dagen etter, eller har det blitt dårlig da?
Hva med å bryte av en mindre bit?

Har "forsøkt".... De vil bare ikke. Egentlig ikke et problem, tenkte bare det var lettere å gi dem noe godt neste dag når det stod klart til bruk.

Får bare fortsette å hive om det forringes i kjøleskapet
For alt jeg vet kan det godt hende det holder seg greit i kjøleskapet, men jeg hadde ikke villet ha det skvipet i mitt kjøleskap i alle fall ;-p
Inaktiv bruker
Jeg kaster ofte en del når jeg ikke bruker alt som er i terningen.. Er jo ikke dyre sakene dette så :p
Neida, tenker ikke på at det blir dyrt, mer på at det er lettvint.

- Som å spise en pizzarest neste dag - istedetfor å steke en ny?
Inaktiv bruker
Pizza er dyrt, og alt for godt til å la noe være igjen
Men jeg skjønner hva du mener :p Jeg bruker bare legge en bit artemia f.eks i en plastkopp, med litt vann fra et akvarium i. Så setter jeg meg litt på akvaforum, helt til jeg er sikker på at biten er tint, så mater jeg og kaster restene
Skaff deg flere kar, så er det aldri noe problem med å få brukt opp det tinede fôret
Kanskje ikke verdens mest økonomiske løsning, men det er jo en særdeles god grunn til å fylle kåken med flere kar :p
"Men kjære, jeg må jo kaste så mye mygglarver når jeg har så få fisk "
Kjempegodt forslag i grunn

Bare det at jeg er i en kompromiss-periode akkurat nå. Jeg går ned til ett kar pga at nykaret opptar hele stua.....
Kommer nok flere kar ved en senere anledning.
jeg kjenner meg igjen i problemet,jeg har og for få fisk til en hel terning det jeg gjorde var å legge posen med plata i på kjøkken benken,tok å bretta sammen en bære pose over den,så ikke orginal embalasjen skulle bli skadet,fant en hammer og gav den et par harde rap,vips så har jeg små biter jeg kan tine
Trine T
:-D Får bare fortsette å hive om det forringes i kjøleskapet ;-)

Tidligere brakk jeg av biter så det suste mygglarver over hele kjøkkenet.
Etterhvert gikk jeg over til å bruke saks, men det gav omtrent samme resultat.
Nå bruker jeg en "klotang", og da blir det aldri søl.
Donald
Nå bruker jeg en "klotang", og da blir det aldri søl.

En sånn man bruker til bikkkjer?
Jeg får ikke håpe det! Det er tanga som ser ut som en klo som lukkes.

Rett avbiter er muligens korrekt navn på tanga.
Åja... Hahaha...
Jeg har klotenger til både hund og kaniner, og jeg kunne ikke fatte hvorfor de skulle være så praktiske til isklumper :P Det er jo bare et lite hull til å stikke kloa inn i...
Avbitertang er nok riktig, ja
Finn deg en god kjøkkenkniv,og skrap av. Funker helt fint,og du får ikke store biter av. Da er det tint før du får lagt det i vann omtrent også...
Vi står og skraper over karet så det er lett å beregne
sukkertang regner jeg med det er snakk om her

jeg for min del bruker tollekniv, legger den oppå og slår på den med den ledige hånden. Funker finfint.
Etterpå kaster jeg bare klumpene rett i akvariet
Det er godt mulig sukkertang er noe lignende; jeg har aldri hørt om det.
Jeg har også brukt kniv og press, men det var ikke noe for meg.

Fritt etter Christiane F(?): , men tanga mi får dere aldri.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap