Eksempler på finbladet planter

Kan noen fortelle hvilke planter som er finbladet?

Eneste jeg vet om, er valisnera.

Leste at slike planter er fine i dvergrasbora kar.

hehe
Og den vil ikke jeg kalle "finbladet".

Jeg tenker mer på feks hornblad, planter med tynne, tette blader.
Som feks fisk kan svømme inni og bli nesten borte i
MC Darup
hehe Og den vil ikke jeg kalle "finbladet". Jeg tenker mer på feks hornblad, planter med tynne, tette blader. Som feks fisk kan svømme inni og bli nesten borte i :)


Ok, da tok jeg feil.

Jeg har en del cabomba (?) og andre planter som ligner på disse. Husker ikke navnet. Det er nyinnkjøpte flotte og store planter fra butikken.
Hornblad er ikke lett å få tak i, synes jeg.
blackmolly
Hornblad er ikke lett å få tak i, synes jeg.

Alle butikker jeg har vært i har hatt dem. Det er en av de mest vanlige akvarieplantene. Men hvorfor betale dyrt for en liten kvast i en butikk? Dette er en typisk plante som stadig selges privat av akvarister på Kjøp- og salgsdelen her. Da får du mye planter for pengene som oftest. Finner du ikke det du leter etter for øyeblikket, så skriver du bare en Ønskes-kjøpt annonse selv

Jeg har ikke Hornblad lenger selv, ellers skulle du fått en pose av meg De vokser lynraskt og fyller lett et akvarium om man lar dem få lov til det.

Du har jo denne annonsen, for en plante som er svært lik Hornblad, men faktisk er hakket finere synes jeg

Kan tipse om en annen veldig lettstelt og finbladet plante jeg har sansen for
Hygrophila polysperma
Den er finbladet, vokser fort og fyller hele overflaten om man lar den gro i vei uten å trimme. I mine kar bruker fiskene dem flittig til å gjemme seg i. Guppyyngelen bor i de største klasene
Har masse av den planten du refererer til.

Jeg får nok lese litt mer om de forskjellige plantene.

Takk for tips og råd.
Bacopa australis
Ceratophyllum demersum 'Foxtail'
Didiplis diandra
Egeria densa
Hemianthus callitrichoides ''Cuba''
Hemianthus micranthemoides

Disse plantene er fin bladet, ihvertfall bortimot....

Ønsker du finbladete planter, må du nesten se hva de forskjellige butikkene har inne i forhold til hvilke planter du kunne tenke deg. Kommer du med plantenavn er min erfaring at de ikke aner hva du prater om......

Lykke til
mona o
Kan tipse om en annen veldig lettstelt og finbladet plante jeg har sansen for [URLBLOCK1] Den er finbladet, vokser fort og fyller hele overflaten om man lar den gro i vei uten å trimme. I mine kar bruker fiskene dem flittig til å gjemme seg i. Guppyyngelen bor i de største klasene:-)


Denne siste planten har jeg ikke sett tidligere. Den virker flott som gjemmested.
Bettina
Bacopa australis Ceratophyllum demersum 'Foxtail' Didiplis diandra Egeria densa Hemianthus callitrichoides ''Cuba'' Hemianthus micranthemoides Disse plantene er fin bladet, ihvertfall bortimot.... Ønsker du finbladete planter, må du nesten se hva de forskjellige butikkene har inne i forhold til hvilke planter du kunne tenke deg. Kommer du med plantenavn er min erfaring at de ikke aner hva du prater om...... Lykke til


Har du alle disse latinske navn i hodet?
blackmolly
Kan noen fortelle hvilke planter som er finbladet? Eneste jeg vet om, er valisnera. Leste at slike planter er fine i dvergrasbora kar.


Mener selvfølgelig dverggurami. Er ikke så vel bevandret ennå i fiskenavn.
blackmolly
[QUOTE=Bettina]Bacopa australis Ceratophyllum demersum 'Foxtail' Didiplis diandra Egeria densa Hemianthus callitrichoides ''Cuba'' Hemianthus micranthemoides Disse plantene er fin bladet, ihvertfall bortimot.... Ønsker du finbladete planter, må du nesten se hva de forskjellige butikkene har inne i forhold til hvilke planter du kunne tenke deg. Kommer du med plantenavn er min erfaring at de ikke aner hva du prater om...... Lykke til


Har du alle disse latinske navn i hodet?


He he, nei, det klarer jeg ikke, men noen plantenavn har jeg i hode og på en del fisker og de fiskene jeg har eller har hatt. Er mye innen latin både her å i yrket mitt. Latin er gøy når man får taket på det...



Tilfeldig bekjentskap
© Jan Bukkems
Reklame for plussmedlemskap