tips til innredning i 45 liter

Har nå en 45 litre med corydoras, og 8 neoner. Men når det nye karet kommer i hus skal de nok få flytte over der eller evt selges. men tilbake til saken. Det er snakk om et 45 liters guppi hotell. hadde tenkt i hovedsak et rent plante kar, kanskje noen reker eller killifisk. så er det noen som har ideer til hvordan det kan se ut.
Hva med Taiwanmose eller javamose, som er festet til tynne rotgrener du har spesial-tilsaget så de passer inn i et dekorativt oppsett?

Jeg vet dessverre ikke om noen norske nettbutikker som selger redmoor-røtter nå (den ene er nedlagt), og det er akkurat de røttene med mest dekorative, tynne grener jeg vet om pr i dag. Men den danske nettbutikken her har Redmoor-røtter. Det var der jeg kjøpte mine første redmoor-røtter.

Jeg sitter ved en annen pc enn jeg normalt bruker, så jeg har ikke noe bilder å vise. Unntatt dette som er lagt ut på nett, men jeg synes ikke det viser disse flotte røttenes fulle potensiale

Dette var mitt forslag til innredning

[External Image]
redmoor er kult. skulle gjerne fått fatt i det i norge uten å måtte bestille røtter jeg ikke har sett selv først. åå.. jeg mangler akkurat dette til prosjektet som vil.. være litt annerledes enn alt annet jeg har sett før.
Glemte å nevne at røttene på bildet ovenfor er saget av større røtter, slik at jeg kunne bruke de grenene jeg ville. Det er skrudd inn en sugekopp på den avsagde, flate delen av rota med en rustfri, syrefast skrue. Så er rotgrenene bare "ploppet" på plass og sugd fast i bak- og sideglass.

Grenen til høyre i bildet skal ha litt mere mose, man kan nemlig se sugekoppen på glasset der. Den skjuler man lett med litt mose.

Redmoor-røtter veier omtrent ingenting, de er utrolig lette.
Jeg bestilte 3 eller 4 kilo første gang, i den tro at de veide det vanlige røtter gjør. Jeg fikk en diger eske med en hel bråta røtter i....
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap